mars 14, 2023
HiQ nominerade i Magnet Awards
HiQ är nominerade i årets Magnet Awards, Nordens största tävlingsarena för Employer Branding. Med kampanjen End Bad Tech tävlar bolaget i kategorin Attraktion. "Med End Bad Tech har vi velat sticka ut och samtidigt ta fasta på vad HiQ verkligen är och står för. Otroligt kul att kampanjen sedan lanseringen har överträffat både förväntningar och mål, och jag är väldigt stolt att vi är nominerade i årets Magnet Awards", säger Helena Herolf, Chief People Officer på HiQ.
Magnet Awards beskrivs ofta som Svenska Mästerskapen i Employer Branding. Det är ett branschinitiativ och Nordens största tävlingsarena inom sitt segment. HiQ är med kampanjen End Bad Tech nominerade i kategorin Attraktion. Kategorin innebär Employer Branding med syfte att bygga kännedom, attraktionskraft och rekrytera framtida kompetens. Endast bidrag som i huvudsak består av extern kommunikation tillåts och de effekttal som juryn vill se ska sedan kunna kopplas till satta och mätbara mål.
Kampanjen End Bad Tech har tagits fram tillsammans med kreativa byrån Post Sthlm. Konceptet tar fasta på dålig teknik som vår värsta fiende. Med konsulter som hjältarna och den dåliga tekniken som antagonist togs tre spår fram: problemställning, kampen, och vinsten. Idén var att bygga ett engagerande narrativ som kunde ta med mottagaren på en resa och samtidigt tydligt positionera HiQ. Utöver den visuella kampanjen producerades också innehåll utifrån personas till de olika faserna Awareness, Consideration och Decision. Innehållet togs fram tillsammans med den digitala byrån Invise med genomtänkta strategier för performance marketing och en noggrann segmentering samt utarbetat innehåll mot valda personas.
Magnet Awards går ut på att arbetsgivare mäter sina styrkor i sex olika kategorier. Bidragen bedöms utifrån varje kategoris specifika krav samt tittar på hur kreativitet driver effekt. I årets jury sitter representanter från byråvärlden, kommunikation, HR och näringslivet och närmare 100 bidrag har lämnats in. Den 15e mars koras vinnarna i Stockholm.
Om Magnet Employer Branding Awards
Magnet Awards är Nordens största tävlingsarena för Employer Branding och ett branschinitiativ som byråerna; Oddwork, Universum, Whydentify, Business & People och Coreworkers står bakom. Som sponsorer för tävlingen står i år Populum som sponsrar kategori Kultur & engagemang, samt SRI som sponsrar kategorin People Tech.
Mer information om branschinitiativet och tävlingsarenan Magnet Awards på: www.magnetawards.se
Är du intresserad av att jobba på HiQ? Besök: www.career.hiq.se
Kontakt
Region HiQ Stockholm
Karolina Israelsson
Hej 👋
Jag heter Karolina och jobbar med PR & kommunikation på HiQ. Vill du veta mer om de grymma lösningar vi jobbar med på HiQ, eller har frågor om oss som bolag? Tveka inte att höra av dig!
Fler nyheter
maj 16, 2024
Simona Bamerlind ska driva HiQ:s satsning på kundutveckling och partnerskap
– Med Simonas helhjärtade engagemang för kunder och partners tillför vi ännu mer kraft i affärsutvecklingen. Simona har en otrolig styrka i och kunskap om att sätta sig in i kundens utmaning och bygga solida samarbeten. Den nya rollen är ett viktigt steg i HiQ:s tillväxtresa och att bli den ledande partnern för kunder som […]
april 25, 2024
Pernilla Rönn ny Head of Cybersecurity – ska stärka HiQ:s cybersäkerhetserbjudande
HiQ rustar kring sitt erbjudande och expertis inom cybersäkerhet. Under början av året har konsultbolaget tagit över it-bolaget Consigns nätverks- och infrastrukturkonsulter samt förvärvat finska Ambientias nära hundra techkonsulter som är specialister inom offentlig sektor, bland annat med spets inom cybersäkerhet. För att styra och driva HiQ:s satsning inom cybersäkerhet framåt har nu Pernilla Rönn […]
april 10, 2024
HiQ stärker sitt varumärkesarbete med Robin Askelöf som ny CMO
Rollen är en strategisk rekrytering i HiQ:s tillväxtresa till att bli den ledande it- och techkonsultpartnern för kunder som vill forma framtiden genom digitala lösningar. – Robin blir ett kraftfullt tillskott för HiQ. Som konsultpartner med långa säljcykler och en tuff konkurrens om talang spelar varumärket en nyckelroll. Vi är helt beroende av att arbeta […]