HiQ vinnare i upphandling av digital innehållsmarknadsföringsbyrå för Bostäder i Borås

HiQ vinner Bostäder i Borås upphandling av digital innehållsmarknadsföringsbyrå (contentbyrå). Organisationen är i behov av en partner som har en strategisk och kreativ höjd.

– Roligt att vi vinner Bostäder i Borås upphandling, grymt jobbat av teamet på HiQ som har jobbat hårt med att ro det här i hamn, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.

Bostäder i Borås är den största hyresvärden i Borås. Organisationen ägs av Borås Stad och har sedan 1923 haft i uppgift att erbjuda ett rikt och varierande utbud av lägenheter i nästan alla stadsdelar i staden. Bostäder i Borås är samhällsbyggare som strävar efter att skapa hållbara stadsdelar, där människor trivs, känner sig hemma och vill bo länge. Man äger och förvaltar drygt 6 600 lägenheter och ca 300 kommersiella lokaler.

Bostäder i Borås behöver en byrå som brinner för att skapa effektiv kommunikation. Genom ett antal workshops och enkätundersökningar har Bostäder i Borås hittat deras nya gemensamma uttryck. Syftet är att genomföra en stor varumärkesförflyttning samtidigt som hela bolaget transformeras till ett modernt, attraktivt bostadsbolag som arbetar för att få fler människor att vilja leva och verka i Borås. Syftet är också att stärka kunddialogen, öka engagemanget från alla intressenter, påverka attityder och beteenden, samt att stärka lojaliteten främst med befintliga kunder och hyresgäster. Organisationen är i behov av en digital innehållsmarknadsföringsbyrå (contentbyrå) som har en strategisk och kreativ höjd inom digital kommunikation och marknadsföring. Genom ett proaktivt arbete ska kundkommunikationen och bolagets varumärke utvecklas och förstärkas. Prioriterade områden är produktion av kreativ, digital och relevant marknadsföring som positionerar och speglar varumärkeslöftet samt ökar kundnöjdheten. Nu vinner alltså HiQ upphandlingen av digital innehållsmarknadsföringsbyrå.

– Vi ser med spänning fram emot att få arbeta med teamet från HiQ. Det material vi sett hittills visar på ett personligt och nytänkande tillvägagångssätt som vi gärna vill applicera på Bostäders uttryck. Vi vill att vår kommunikation ska kännas i hjärtat – och det är vi övertygade om att det här samarbetet kommer att bidra till, säger Sophia Jonsson, kommunikationschef på Bostäder i Borås.

– På HiQ är vi starka inom kommunikation och digitala tjänster, och det är ett område som både växer hos oss och blir allt mer viktigt i den digitala värld vi lever i. Det är väldigt roligt att Bostäder i Borås ansluter till oss och vi ser fram emot att arbeta med dem och hjälpa dem med deras varumärkesförflyttning, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.

Avtalet avser total avtalstid om max fyra (4) år fördelat på 1 + 1 + 2 år. Avtalsstart är 2021-11-01.


Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Head of Region Stockholm / Vice President (VP)
HiQ Stockholm
070-420 00 01
08-588 90 000

HiQ bakom Yamaha Motors första uppkopplade fordon i Europa

HiQ och Yamaha Motor lanserar för första gången en uppkopplad scooter från Yamaha Motor i Europa, som förare kan koppla upp mot appen MyRide. NMAX 125cc och 155cc är Yamaha Motors första iOT-uppkopplade fordon i Europa och starten av en digital upplevelse av scooteråkning. 

– Det känns otroligt spännande för oss på HiQ att vara med och bidra på resan där Yamaha Motors lanserar sitt allra första uppkopplade fordon i Europa, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ bygger interaktiv webb till Anders Wallenstens ungdomsversion av Hälsogåtan

Anders Wallensten har släppt en ungdomsversion av sin framgångsrika bok Hälsogåtan. HiQ utvecklar och designar en interaktiv webbplats som skolor kan använda gratis i deras arbete med boken.

– Det känns både roligt och hedrande att vi på HiQ får jobba med Anders Wallensten och Hälsogåtan. Hälsa, speciellt bland unga, är en viktig fråga som ligger oss varmt om hjärtat, därför har vi skapat den interaktiva webbplatsen för skolor, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ växer på den tyska marknaden – Scandio förvärvar K15t:s konsultenhet

Tech-konsultbolaget HiQ tar nu nästa steg i företagets expansion då man växer på den tyska marknaden. 2021 förvärvade bolaget Scandio, och nu har det blivit dags för Scandio att i sin tur förvärva Atlassian-experten K15t:s konsultenhet. Transaktionen innebär att HiQ och Scandio nu etablerar sig även i Stuttgart.

– Jag är väldigt glad över att kunna hälsa teamen från K15t välkommen till HiQ och Scandio! De kommer att göra Scandio ännu starkare inom digitalisering, men också stärka HiQ som koncern. Det känns fantastiskt att kunna bredda vår expertis inom Atlassians ekosystem och samtidigt få en bättre position på den lokala marknaden, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer