HiQ UTVECKLAR DIGITAL KUNSKAPSHUBB ÅT STADEN GÖTEBORG

HiQ får i uppdrag av Göteborg & Co att utveckla en digital kunskapshubb för besöksnäringen i Göteborg.
– Det här är ett perfekt exempel på hur man kan använda digital teknik för att utveckla och förbättra för besöksnäringen. Och ett uppdrag där vi är en perfekt partner. Verkligen kul, säger Lars Stugemo, vd och koncernchef på HiQ.

EU har utsett Göteborg till European Captial of Smart Tourism 2020 och ett av områdena handlar om just digitalisering. Kunskapshubben som HiQ får i uppdrag att utveckla gör det möjligt att samla in data från turismen, analysera och ge kunskap för beslut om framtida utveckling för besöksnäringen.

– Digitaliseringen påverkar alla delar av samhället. Det gäller lika väl för besöksnäringen som för fordonsindustrin, offentlig sektor och handel. Göteborg & Co är en modig och framsynt aktör, och genom att utnyttja de stora fördelar som teknikutvecklingen för med sig kommer vi kunna utveckla lösningar som öppnar upp Göteborg på ett hållbart sätt för ännu fler människor, säger Jerker Lindsten, vd på HiQ Göteborg.

HiQ har stor erfarenhet av digitala projekt och plattformar och vinner uppdraget efter en upphandling. Planen är att ha ett färdigt koncept på plats efter sommaren, för att därefter testa och vidareutveckla lösningen.

– HiQs tekniska kunnande i kombination med deras stora erfarenhet av användardrivna lösningar och digitala upplevelser gör dem till en perfekt partner till oss. Jag ser verkligen fram emot detta samarbete och att tillsammans bygga landets första digitala kunskapshubb för besöksnäringen, säger Niklas Masuch, projektledare på Göteborg & Co.


Erik Ridman
Erik Ridman Kommunikationschef HiQ International 070-420 00 01 08-588 90 000

Hello!

För att kunna besvara din förfrågan sparar HiQ inskickade uppgifter inklusive persondata. För mer information se HiQs Integritetspolicy

Close