Reducerat program på HiQ International AB:s årsstämma

Med anledning av Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att minska spridning av det nya coronaviruset i Sverige samt regeringens beslut att begränsa allmänna sammankomster har HiQ beslutat att ändra arrangemangen kring årsstämman, som äger rum den 30 mars 2020 kl 10:00, på följande sätt.

Årsstämman börjar som planerat kl. 10.00, inpassering sker från kl. 9.30.

Årsstämman äger rum på plan tre på Katarinavägen 15 i Stockholm.

Ingen förtäring kommer att serveras.

Deltagande av bolagets koncernledning och styrelseledamöter kommer att hållas nere.

I syfte att minska stämmans längd kommer planerade anföranden att minimeras. Vidare kommer frågorna på stämman att koncentreras till beslutspunkterna på dagordningen. För eventuella allmänna frågor om HiQ är aktieägare välkomna att skicka in dessa i förväg till bolaget via e-post till: anmalan@hiq.se.

Vi påminner även om möjligheten att delta i årsstämman via ombud för de fall där aktieägare personligen inte vill närvara, eller själv alternativt personer i deras närhet har sjukdomssymptom.


Fredrik Malm

Kontakta oss

Fredrik Malm
Chief Financial Officer
HiQ
08-588 90 000
0704-200 017
Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Chief Marketing Officer
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000

HiQ vinnare i Kammarkollegiets nationella upphandling av IT-konsulttjänster

HiQ är vinnare i fyra av fem områden i Kammarkollegiets nationella upphandling av IT-konsulttjänster. De fyra områdena är Verksamhetens IT-behov, Säkerhet i IT och IT-projekt, Arkitektur och utveckling samt IT-konsultlösningar.
– Jag är verkligen glad och stolt över att vi vinner detta! Det är många hos oss som har bidragit på olika sätt i upphandlingen, men grunden i vår framgång ligger i den otroligt imponerande kompetens inom tech, IT, design och kreativitet som finns på HiQ. Vi har Nordens bästa team och jag ser verkligen fram emot att få fortsätta jobba med digitalisering av offentlig sektor i Sverige, säger Sven Ivar Mørch, CEO & President, HiQ.

Läs mer

Jerker Lindstén utses till Country Manager för HiQ Sweden

Siktet för HiQ är tydligt satt till att bli Nordeuropas ledande konsultbolag inom tech, IT, integration, design och kommunikation och en partner till alla företag i Norra Europa som ser nyttan i digitalisering och att kombinera leading edge-teknologi, IT och varumärkesutveckling för att bli vinnare på sina marknader. Nu utses Jerker Lindstén till Country Manager för HiQ i Sverige och Senior Vice President i HiQ. 

– Jerker Lindstén är känd för att vara en doer som får med sig högpresterande människor för att skapa resultat. Med Jerker som ansvarig för vår verksamhet Sverige tar vi ett viktigt steg i resan till att utveckla HiQ i en ny spännande tid där digitalisering kommer att få ökad betydelse, säger Sven Ivar Mørch, CEO & President, HiQ. 

Läs mer

HiQ vinner ramavtal med Skatteverket 

HiQ fick som enda bolag full poäng i Skatteverkets upphandling för uppdragstjänster inom IT Applikation och är, efter en dom i Högsta förvaltningsdomstolen att avslå överklagan, ett av fyra bolag som får skriva avtal med Skatteverket. 

– Jag är väldigt glad att vi vinner detta och att vår stora kompetens inom digitalisering får komma till nytta hos en så viktig myndighet som Skatteverket. En stor seger för oss och en fördel för Sverige, säger Sven Ivar Mørch vd och koncernchef på HiQ.

Läs mer