HiQ BLIR DIGITAL BYRÅ TILL BARNKULTURHUSET FUNNYS ÄVENTYR

I år öppnas portarna till Malmös nya stora turistattraktion – barnkulturhuset Funnys Äventyr på Mobila.
Nu väljer de HiQ som digital byrå för lanseringen.
– Detta samarbete ligger oss väldigt varmt om hjärtat. Med vår starka lokala närvaro i Malmö är det extra roligt att få bidra till stadens utveckling och attraktivitet på detta sätt, säger Anna Kleine, vd på HiQ Skåne.

Som Funnys Äventyrs digitala byrå kommer HiQ att stå för all digital produktion samt kampanjer på sociala medier och andra digitala kanaler. Samarbetet inleds med utvecklandet av Funnys Äventyrs nya webb. Förutom biljettförsäljning, ska webben ge besökarna möjlighet att redan innan besöket bekanta sig med husets karaktärer som Alfons, Pettson & Findus, Mumin, Halvdan & Meia och Funny själv.

För att bygga en långsiktigt smart och hållbar IT-struktur väljer även Funnys Äventyr HiQs integrationsplattform HiQ Frends som integrationslösning för egna och externa IT-system.

– HiQ har visat stor förståelse för hur de digitalt kan levandegöra de olika sagokaraktärerna. Det ska andas samma magi i digitala kanaler som kommer möta besökarna i huset – och det ser vi att de kan skapa. Det är därför vi väljer HiQ, säger Staffan Götestam, initiativtagaren till Funnys Äventyr.

– Vi märkte tidigt i vår dialog att vi har samma syn på vad vi vill åstadkomma tillsammans. Ambitionen hos Funnys Äventyr går också hand i hand med vår egen. Vi vill båda bidra till ett bättre samhälle - men med olika medel. Funnys Äventyr genom att uppmuntra barns läsning. HiQ genom teknik, design och kommunikation, säger Johannes Arnkvist, designchef på HiQ Skåne.

För mer information om HiQ FRENDS:
www.frends.com


Erik Ridman
Erik Ridman Kommunikationschef HiQ International 070-420 00 01 08-588 90 000
Anna Kleine
Anna Kleine VD HiQ Skåne 070-359 93 31

Hello!

För att kunna besvara din förfrågan sparar HiQ inskickade uppgifter inklusive persondata. För mer information se HiQs Integritetspolicy

Close