Valberedning för HiQ International AB inför årsstämma 2020

I enlighet med beslut fattat av HiQs årsstämma har en valberedning bestående av Joachim Spetz, Swedbank Robur Fonder, Mats Gustafsson, Lannebo Fonder och Lilian Biner, Handelsbanken fonder, utsetts. Till valberedningens ordförande har Joachim Spetz utsetts. Valberedningen har beslutat att styrelsens ordförande, Gunnel Duveblad, skall ingå i valberedningen.

Valberedningen har till uppgift att bereda och till årsstämman 2020 lämna förslag till:

  • Ordförande vid årsstämma
  • Val av styrelseordförande och övriga ledamöter i styrelsen
  • Styrelsearvode uppdelat mellan ordförande och övriga ledamöter samt eventuell ersättning för utskottsarbete
  • Val av och arvode till revisorer och revisorssuppleanter (i förekommande fall)

Aktieägare som önskar lämna förslag till HiQs valberedning kan göra det via e-post till: valberedning@hiq.se eller med brev till HiQ International AB, Att: Valberedningen, Box 4046, 102 61 Stockholm.

Datum för årsstämma 2020 samt senaste datum för aktieägare att lämna förslag till HiQs valberedning kommer att tillkännages i samband med bolagets delårsrapport för perioden januari – september 2019, den 24 oktober 2019.

För mer information, kontakta gärna:
Fredrik Malm, Ekonomichef och ansvarig för Investor Relations, HiQ International.
Tel. 08-588 90 000.


Fredrik Malm

Kontakta oss

Fredrik Malm
Chief Financial Officer
HiQ
08-588 90 000
0704-200 017

HiQ vinnare i Kammarkollegiets nationella upphandling av IT-konsulttjänster

HiQ är vinnare i fyra av fem områden i Kammarkollegiets nationella upphandling av IT-konsulttjänster. De fyra områdena är Verksamhetens IT-behov, Säkerhet i IT och IT-projekt, Arkitektur och utveckling samt IT-konsultlösningar.
– Jag är verkligen glad och stolt över att vi vinner detta! Det är många hos oss som har bidragit på olika sätt i upphandlingen, men grunden i vår framgång ligger i den otroligt imponerande kompetens inom tech, IT, design och kreativitet som finns på HiQ. Vi har Nordens bästa team och jag ser verkligen fram emot att få fortsätta jobba med digitalisering av offentlig sektor i Sverige, säger Sven Ivar Mørch, CEO & President, HiQ.

Läs mer

Jerker Lindstén utses till Country Manager för HiQ Sweden

Siktet för HiQ är tydligt satt till att bli Nordeuropas ledande konsultbolag inom tech, IT, integration, design och kommunikation och en partner till alla företag i Norra Europa som ser nyttan i digitalisering och att kombinera leading edge-teknologi, IT och varumärkesutveckling för att bli vinnare på sina marknader. Nu utses Jerker Lindstén till Country Manager för HiQ i Sverige och Senior Vice President i HiQ. 

– Jerker Lindstén är känd för att vara en doer som får med sig högpresterande människor för att skapa resultat. Med Jerker som ansvarig för vår verksamhet Sverige tar vi ett viktigt steg i resan till att utveckla HiQ i en ny spännande tid där digitalisering kommer att få ökad betydelse, säger Sven Ivar Mørch, CEO & President, HiQ. 

Läs mer

HiQ vinner ramavtal med Skatteverket 

HiQ fick som enda bolag full poäng i Skatteverkets upphandling för uppdragstjänster inom IT Applikation och är, efter en dom i Högsta förvaltningsdomstolen att avslå överklagan, ett av fyra bolag som får skriva avtal med Skatteverket. 

– Jag är väldigt glad att vi vinner detta och att vår stora kompetens inom digitalisering får komma till nytta hos en så viktig myndighet som Skatteverket. En stor seger för oss och en fördel för Sverige, säger Sven Ivar Mørch vd och koncernchef på HiQ.

Läs mer