– Kul att vi uppmärksammas! Att bygga varumärken idag består av en mix av teknik och kreativitet. Det här är ett jättebra exempel på när vi använder vårt djupa tekniska kunnande i kombination med kreativ höjd för att skapa något som gör besöket på LEGO House ännu roligare och skapar uppmärksamhet. Att vi blir nominerade är jättekul, men nu vill vi vinna också, säger Erik Ridman, kommunikationschef på HiQ.
Det är för jobbet med LEGO House som HiQ blivit nominerade i klasserna Brand Experience & Activation (Touchpoint Technology & Tech-led Brand Experience) samt Digital Craft (Innovative use of technology).
– Det här var ett drömuppdrag för oss. Vi skapade en digifysisk lekupplevelse för familjerestaurangen där besökarna själva får bygga ihop sin beställning med hjälp av LEGO-bitar. Det är ett bra exempel på vilket resultat vi levererar när vi kombinerar vårt djupa tekniska kunnande med kreativitet, säger Jerker Lindstén, vd på HiQ Göteborg.
HiQ är det enda svenska tech-konsultbolaget som nominerades till Eurobest. Bland byråerna som fick nomineringar finns bland annat Forsman & Bodenfors, Åkestam Holst, M&C Saatchi, Acne och Nord DDB.
Guld, silver och bronsvinnarna släpps den 10 december. Grand Prix- och specialprisvinnarna avslöjas under en stor prisutdelningsceremoni i London den 13 december.
Mer om HiQs arbete med LEGO House:
www.hiq.se/case/lego-house
