HiQ vinner nytt reklambyråavtal

HiQ vinner nytt ramavtal inom reklam- och varumärkeskommunikation hos en nordisk fordonstillverkare. – Den här typen av affärer på marknadssidan visar tydligt att vår bredd gör oss till en strategisk partner för de som vill bli vinnare i vår teknikintensiva omvärld, säger Lars Stugemo, vd och koncernchef på HiQ.

Avtalet ger HiQ möjlighet att leverera tjänster och kompetenser på marknadssidan, både på taktisk och strategisk nivå.
– Det här är en grymt bra nyhet. Att en stor fordonstillverkare väljer oss som sin kommunikationsbyrå är ett bra exempel på vad som händer i branschen. Varumärkesarbetet idag och framåt är ett sömlöst arbete mellan marknad, produktutveckling och IT. Det gäller såväl internt på företagen som mellan deras partners, vilket ligger helt i linje med hur vi på HiQ utvecklar vårt erbjudande. Heja oss! Och heja våra kunder, säger Erik Ridman, kommunikationschef på HiQ.

HiQ har idag ett hundratal personer som jobbar direkt mot marknadsavdelningar, och det är ett område som är under stark tillväxt.


Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Head of Region Stockholm / Vice President (VP)
HiQ Stockholm
070-420 00 01
08-588 90 000

HiQ bakom Yamaha Motors första uppkopplade fordon i Europa

HiQ och Yamaha Motor lanserar för första gången en uppkopplad scooter från Yamaha Motor i Europa, som förare kan koppla upp mot appen MyRide. NMAX 125cc och 155cc är Yamaha Motors första iOT-uppkopplade fordon i Europa och starten av en digital upplevelse av scooteråkning. 

– Det känns otroligt spännande för oss på HiQ att vara med och bidra på resan där Yamaha Motors lanserar sitt allra första uppkopplade fordon i Europa, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ bygger interaktiv webb till Anders Wallenstens ungdomsversion av Hälsogåtan

Anders Wallensten har släppt en ungdomsversion av sin framgångsrika bok Hälsogåtan. HiQ utvecklar och designar en interaktiv webbplats som skolor kan använda gratis i deras arbete med boken.

– Det känns både roligt och hedrande att vi på HiQ får jobba med Anders Wallensten och Hälsogåtan. Hälsa, speciellt bland unga, är en viktig fråga som ligger oss varmt om hjärtat, därför har vi skapat den interaktiva webbplatsen för skolor, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ växer på den tyska marknaden – Scandio förvärvar K15t:s konsultenhet

Tech-konsultbolaget HiQ tar nu nästa steg i företagets expansion då man växer på den tyska marknaden. 2021 förvärvade bolaget Scandio, och nu har det blivit dags för Scandio att i sin tur förvärva Atlassian-experten K15t:s konsultenhet. Transaktionen innebär att HiQ och Scandio nu etablerar sig även i Stuttgart.

– Jag är väldigt glad över att kunna hälsa teamen från K15t välkommen till HiQ och Scandio! De kommer att göra Scandio ännu starkare inom digitalisering, men också stärka HiQ som koncern. Det känns fantastiskt att kunna bredda vår expertis inom Atlassians ekosystem och samtidigt få en bättre position på den lokala marknaden, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer