HiQ firar ett år med Skånetrafikens reseapp

Skånetrafiken arbetar ständigt med att öka kundnöjdheten och förenkla för sina kunder. I dagarna fyller deras nya reseapp ett år – och som en av huvudleverantörerna för denna framgångssaga står HiQ. Nu fortsätter resan med fler funktioner.

Skånetrafiken app

Ett år efter lansering av Skånetrafikens nya app används den regelbundet av ca 190 000 resenärer. NKI-betyget för upplevelsen av att ”köpa biljett” har aldrig varit högre. Därför väljer var tredje månadspendlare i Skåne att köpa sitt månadskort i appen. Användarna är nöjda med det nya systemet och över hälften anser att det nya systemet är bättre än det gamla.

– Vi vill att våra kunder ska kunna resa enkelt och smart på sina egna villkor säger Camilla Bunke, försäljningschef på Skånetrafiken. Inom kort blir det till exempel möjligt att i appen även köpa biljetter och månadskort till och från Danmark, något som vi vet att många har väntat på.

– Vi är stolta över förtroendet och över vårt fina samarbete. Skånetrafiken är ett framåtriktat företag och vi delar samma drivkrafter där vi ser att digitaliseringen ger oss verktyg att förenkla för människor. Vi ser fram emot att fortsätta förbättra för alla oss som dagligen reser kollektivt i Öresundsregionen, säger Anna Kleine, vd på HiQ Skåne.

– Vi brinner för att göra vardagen enklare genom smidiga tekniska lösningar, och vi är glada när vi får hjälpa våra kunder att göra just precis det. Att göra det inom kollektivtrafiken, något som berör väldigt många människor, är ett mycket bra exempel där vi kan använda vårt avancerade tekniska kunnande för att förenkla för människor, säger Lars Stugemo, vd och koncernchef på HiQ.


Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Chief Marketing Officer
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000
Magnus Gudéhn

Kontakta oss

Magnus Gudéhn
Tf. VD
HiQ Skåne
070-420 00 82

HiQ vinnare i Kammarkollegiets nationella upphandling av IT-konsulttjänster

HiQ är vinnare i fyra av fem områden i Kammarkollegiets nationella upphandling av IT-konsulttjänster. De fyra områdena är Verksamhetens IT-behov, Säkerhet i IT och IT-projekt, Arkitektur och utveckling samt IT-konsultlösningar.
– Jag är verkligen glad och stolt över att vi vinner detta! Det är många hos oss som har bidragit på olika sätt i upphandlingen, men grunden i vår framgång ligger i den otroligt imponerande kompetens inom tech, IT, design och kreativitet som finns på HiQ. Vi har Nordens bästa team och jag ser verkligen fram emot att få fortsätta jobba med digitalisering av offentlig sektor i Sverige, säger Sven Ivar Mørch, CEO & President, HiQ.

Läs mer

Jerker Lindstén utses till Country Manager för HiQ Sweden

Siktet för HiQ är tydligt satt till att bli Nordeuropas ledande konsultbolag inom tech, IT, integration, design och kommunikation och en partner till alla företag i Norra Europa som ser nyttan i digitalisering och att kombinera leading edge-teknologi, IT och varumärkesutveckling för att bli vinnare på sina marknader. Nu utses Jerker Lindstén till Country Manager för HiQ i Sverige och Senior Vice President i HiQ. 

– Jerker Lindstén är känd för att vara en doer som får med sig högpresterande människor för att skapa resultat. Med Jerker som ansvarig för vår verksamhet Sverige tar vi ett viktigt steg i resan till att utveckla HiQ i en ny spännande tid där digitalisering kommer att få ökad betydelse, säger Sven Ivar Mørch, CEO & President, HiQ. 

Läs mer

HiQ vinner ramavtal med Skatteverket 

HiQ fick som enda bolag full poäng i Skatteverkets upphandling för uppdragstjänster inom IT Applikation och är, efter en dom i Högsta förvaltningsdomstolen att avslå överklagan, ett av fyra bolag som får skriva avtal med Skatteverket. 

– Jag är väldigt glad att vi vinner detta och att vår stora kompetens inom digitalisering får komma till nytta hos en så viktig myndighet som Skatteverket. En stor seger för oss och en fördel för Sverige, säger Sven Ivar Mørch vd och koncernchef på HiQ.

Läs mer