HiQ FIRAR ETT ÅR MED SKÅNETRAFIKENS RESEAPP

Skånetrafiken arbetar ständigt med att öka kundnöjdheten och förenkla för sina kunder. I dagarna fyller deras nya reseapp ett år – och som en av huvudleverantörerna för denna framgångssaga står HiQ. Nu fortsätter resan med fler funktioner.

Skånetrafiken app

Ett år efter lansering av Skånetrafikens nya app används den regelbundet av ca 190 000 resenärer. NKI-betyget för upplevelsen av att ”köpa biljett” har aldrig varit högre. Därför väljer var tredje månadspendlare i Skåne att köpa sitt månadskort i appen. Användarna är nöjda med det nya systemet och över hälften anser att det nya systemet är bättre än det gamla.

– Vi vill att våra kunder ska kunna resa enkelt och smart på sina egna villkor säger Camilla Bunke, försäljningschef på Skånetrafiken. Inom kort blir det till exempel möjligt att i appen även köpa biljetter och månadskort till och från Danmark, något som vi vet att många har väntat på.

– Vi är stolta över förtroendet och över vårt fina samarbete. Skånetrafiken är ett framåtriktat företag och vi delar samma drivkrafter där vi ser att digitaliseringen ger oss verktyg att förenkla för människor. Vi ser fram emot att fortsätta förbättra för alla oss som dagligen reser kollektivt i Öresundsregionen, säger Anna Kleine, vd på HiQ Skåne.

– Vi brinner för att göra vardagen enklare genom smidiga tekniska lösningar, och vi är glada när vi får hjälpa våra kunder att göra just precis det. Att göra det inom kollektivtrafiken, något som berör väldigt många människor, är ett mycket bra exempel där vi kan använda vårt avancerade tekniska kunnande för att förenkla för människor, säger Lars Stugemo, vd och koncernchef på HiQ.


Erik Ridman
Erik Ridman Kommunikationschef HiQ International 070-750 80 60 08-588 90 000
Anna Kleine
Anna Kleine VD HiQ Skåne 070-359 93 31

Hello!

För att kunna besvara din förfrågan sparar HiQ inskickade uppgifter inklusive persondata. För mer information se HiQs Integritetspolicy

Close