HiQ utvecklar lojalitetsportal åt Circle K

För att förenkla och förbättra upplevelsen för Circle K:s kunder har HiQ utvecklat en helt ny lojalitetsportal. – Kravet var att göra en modern, flexibel och skalbar lösning som kompletterar den nya mobilapplikationen, och det har vi lyckats med, säger Charlotte Wettermo, Key Account Manager på HiQ.

Circle K, med sina 2375 drivmedelstationer i Europa, fortsätter att utveckla sitt kunderbjudande med nytänkande från sin globala verksamhet i kombination med det som kunderna efterfrågar lokalt. En avgörande faktor för att lyckas skapa en aktiv kunddialog med samtliga av sina viktiga kunder är att använda de möjligheter som digitaliseringen för med sig. En förutsättning är en modern IT lösning.

Därför har Circle K tillsammans med HiQ tagit fram kraven och utvecklat en lojalitetsportal för sina mest lojala kunder.
HiQ har sedan ansvarat för projektledning, utveckling och test, i nära samarbete med Circle K.
– Vi är bäst i Norden på att förenkla för människor med hjälp av teknik. Det här är ett mycket bra exempel på hur man kan bygga en stabil plattform som gör det möjligt att bygga på och vidareutveckla tjänster i framtiden, säger Charlotte Wettermo.

Lösningen är byggd med modern teknik och lojalitetsprogrammet kommer att finnas tillgänglig för konsumenter både via webben och som mobilapp för både Android och iOS.
– HiQ har varit en ovärderlig partner till oss för att använda digitala tekniker för att ännu bättre möta våra kunders behov. Förutom ett gott samarbete har HiQ bidragit med spetskompetens och innovationskraft, och tillsammans har vi skapat lösningar som definitivt gör att vi hamnar i framkant inom vår bransch i Norden, säger Charlotte Pedersen, Director Digital Development på Circle K.

– HiQs team har bidragit med expertis i området och jobbat väldigt bra tillsammans med både Circle K:s utvecklingsteam och våra övriga samarbetspartners. Konsulterna från HiQ är lösningsorienterade och engagerade, säger Jes Koesgaard, Senior Director, Loyalty & B2C Cards på Circle K.

I slutet av september lanserades plattformen i Norge, Danmark och Sverige. Nu följer lansering i Estland, Lettland, Polen och Litauen.
– Det här är jättespännande. Förutom lansering i Norden, Baltikum och Polen så finns det dessutom en intensiv utvecklingsplan framåt, säger Magnus Gudéhn, vd på HiQ Stockholm.


Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Head of Region Stockholm / Vice President (VP)
HiQ Stockholm
070-420 00 01
08-588 90 000
Mikael Teng

Kontakta oss

Mikael Teng
Business Inquiries // COC
HiQ International
070-420 00 59

HiQ bygger anbudsapplikation för Svensk Bilsport

Svensk Bilsport är redo att ta nästa kliv in i framtiden och utveckla en app för hela anbudsförfarandet och köpen av bilar inom sportgrenen Folkrace. Man har under en tid haft förfrågan ute till ett antal teknikbolag och nu tas beslutet av Svensk Bilsports styrelse att man väljer HiQ att genomföra arbetet. 

– Superkul att Svensk Bilsport väljer att utöka samarbetet med HiQ! Vi är otroligt starka inom apputveckling och vi ser en ökad efterfrågan på vår expertis inom området. Det är inte bara något som växer hos oss utan blir alltmer viktigt i den digitala värld vi lever i. Vi ser fram emot ett fortsatt fint samarbete med Svensk Bilsport och det här uppdraget ska bli riktigt roligt, säger Fredrik Malm, tf CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ öppnar upp portarna i Helsingborg

HiQ har som vision är att bli Norra Europas ledande företag inom kategorin, och har på kort tid förvärvat flertalet bolag och öppnat nytt kontor i bland annat Jönköping. Nu avslöjar företaget sitt nästa steg i expansionen, HiQ öppnar ett nytt kontor i Helsingborg. Det är nästa stopp på företagets expansionsresa och öppnar upp för många nya arbetstillfällen lokalt.

– Vi växer i södra Sverige och det är toppen! Att vi öppnar just i Helsingborg visar på hur viktig Skåneregionen är för oss, dels alla de företag som har sin bas där, dels att vi kan få ännu fler fantastiska kollegor på HiQ som vill förenkla världen med hjälp av teknik, design och kreativitet tillsammans med oss. Att ha ett kontor i Helsingborg möjliggör att vi kan nå fler, både kunder och nya kollegor, säger Fredrik Malm, tf CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ ingår strategiskt partnerskap med Brink Commerce

HiQ och Brink Commerce ingår ett avtal om strategiskt partnerskap kring digital handel, med det gemensamma målet att bli det ledande erbjudandet i Europa för globala aktörer och snabbväxande bolag inom detaljhandel, D2C och B2B. Partnerskapet går i linje med HiQs vision att bli det ledande tech-konsultbolaget i Norra Europa och stärker förtagets position som en helhetspartner inom digitalisering ytterligare. 

– Riktigt grymt att vi ingår det här partnerskapet med Brink Commerce. Digitalisering genomsyrar allt vi arbetar med på HiQ och vår vision är att förenkla människors liv med hjälp av teknik. Att samarbeta med en plattform som löser högaktuella problem i sin bransch och samtidigt underlättar både för företag och konsumenter kunde inte vara en bättre match. Vi ser fram emot ett fint partnerskap, säger Fredrik Malm, tf CEO på HiQ.

Läs mer