HiQ HJÄLPER VOLVOFINANS BANK ATT FÖRENKLA FÖR KUNDERNA

Volvofinans Bank genomgår just nu ett stort digitalt förändringsarbete. I skapandet av nya konsumenttjänster har man tagit hjälp av HiQ och nu lanseras det första publika resultatet av samarbetet: CarPay.

CarPay är en ny mobiltjänst som förenklar alla bilrelaterade köp och betalningar.

- Vi vill erbjuda relevanta och smidiga tjänster som förenklar våra kunders vardag. CarPay-appen är ett första steg som ger våra kunder full koll på alla köp, samt tillgång till helt nya förmåner kopplat till bilägande. Till exempel blir det möjligt att använda sin intjänade bonus vid tankning på Tanka, genom ett klick i mobilen, säger Conny Bergström, VD på Volvofinans Bank.

Carpay grundar sig i en framtidsvision för betalningar och kundrelation. HiQ har tillsammans med Volvofinans utvecklat en strategi baserat på visionen. Utöver strategi har HiQ bidragit med kompetens inom bland annat design, användbarhet och teknisk utveckling.

- Vi är stolta över förtroendet och över att få vara en del av Volvofinans Banks digitala resa. Volvofinans Bank har samma tankesätt som vi på HiQ – vi tror båda på att förenkla och förbättra för användaren genom smidiga digitala lösningar, säger Jerker Lindstén, VD på HiQ Göteborg.

Den nya tjänsten gör det möjligt för kunderna att se transaktioner och saldo, ändra kreditgräns och ta del av aktuella erbjudanden, samt använda sin bonus direkt i mobilen. Tjänsten ger också en översikt av sparkonton, lån och leasing.

- Eftersom CarPay hanterar bankrelaterade tjänster har vår expertis och långa erfarenhet inom mobila banklösningar kommit till stor nytta. Tillsammans med användarupplevelsen har säkerhet varit en central fråga, bland annat sker inloggning med mobilt BankID för maximal trygghet, förklarar Lindstén.

- Ännu ett bra exempel på hur digitaliseringen ger oss möjligheter att förenkla människors vardag. Det här uppdraget visar också hur vi på HiQ behärskar hela spektrat av teknik, människa och affär. En bredd som gör att vi kan hjälpa våra kunder hela vägen från R&D till digitalt och tillbaka, avslutar Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Nya CarPay förenklar för närmare 1 miljon bilägare.


Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
VD
HiQ International
08-588 90 000
Jerker Lindstén

Kontakta oss

Jerker Lindstén
VD
HiQ Göteborg
076-880 06 00
Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Kommunikationschef
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000

St1 väljer HiQ som partner för support av sina mobila tjänster

HiQ väljs som nordisk partner för support av St1:s mobila tjänster och applikationer. St1 erbjuder sina kunder omfattande mobila tjänster vilket inkluderar betalning, mobil tankning, olika nationella lojalitetsprogram och korttjänster inklusive ApplePay.
– St1 är en viktig partner för oss och jag är väldigt stolt över att vi kan utöka vårt samarbete ytterligare, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef för HiQ.

Läs mer

Fagerhult Group väljer HiQ som etableringspartner till OR Technologies

OR Technologies, en del av Fagerhult Group, väljer HiQ som strategisk partner för etableringen av sitt nya kompetens- och utvecklingscenter i Linköping. Centret kommer fortsätta utvecklingen av bolagets plattform för smart belysning, Organic Response.
– Det känns superspännande att hjälpa Fagerhult Group och OR Technologies att etablera sig i Linköping och vi ser fram emot att få hjälpa till att utveckla smarta lösningar för framtidens intelligenta kontor och fastigheter, säger Patrik Holm, vd för HiQ i Linköping.

Läs mer

Uttalande från HiQs styrelse med anledning av Tritons reviderade offentliga uppköpserbjudande

Styrelsen för HiQ har beslutat att enhälligt rekommendera aktieägarna att acceptera Tritons, genom Trisall AB, reviderade offentliga uppköpserbjudande. Erbjudandet innebär ett kontant vederlag om 72 kronor per aktie, vilket motsvarar ett totalt värde på HiQ om 4 021 miljoner kronor.

Läs mer

Hello!

För att kunna besvara din förfrågan sparar HiQ inskickade uppgifter inklusive persondata. För mer information se HiQs Integritetspolicy

Close