HiQs årsredovisning för 2015 publicerad i dag

HiQs årsredovisning för 2015 har i dag publicerats på bolagets hemsida.

Årsredovisningen kan laddas ned från HiQs hemsida (se länk till PDF nedan) eller beställas från bolaget, tel: 08-588 90 000.

HiQ årsredovisning 2015

Informationen är sådan som HiQ skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande kl 14:00 den 1 mars 2016.

Ekonomichef och ansvarig för Investor Relations
HiQ International

Sven Ivar Mörch ny vd och koncernchef för HiQ

Sven Ivar Mørch har utsetts till ny vd och koncernchef för HiQ. Sven Ivar Mørch ersätter från och med den 1 december Lars Stugemo som lämnar positionen efter 25 framgångsrika år i bolaget, varav de senaste 20 som vd och koncernchef.

– Det känns väldigt spännande att bli en del av HiQ och jag har länge varit djupt imponerad av bolagets kompetens och företagskultur. Rätt och slätt så är vi rockstjärnorna på den nordiska konsultmarknaden, och jag är hedrad över att få ta över vd-rollen och leda HiQ i bolagets nästa fas, säger Sven Ivar Mørch.

HiQ stöttar InfoSolutions mobila testverksamhet för provtagning av Covid-19

HiQ hjälper InfoSolutions i deras uppdrag från Folkhälsomyndigheten att öka nationella tillgängligheten för testning av Covid-19. Provtagningen gäller PCR, dvs påvisning av pågående infektion av Covid-19.

– Detta är det andra projektet som vi deltagit i som syftar till att minska skadan av Covid-19 i världen. Det är glädjande att se att vår breda kunskap inom digitalisering av hälsosektorn och e-hälsa kommer till nytta för att få bukt med pandemin, säger Helena Forsmark, vd på HiQ i Stockholm.

HiQ vinner Guldhanden för bästa offentliga webbplats 2020

HiQ-utvecklade webbplatsen för Mälardalens högskola, mdh.se, vinner utmärkelsen Guldhanden i kategorin bästa offentliga webbplats 2020.

– Yeeess! Vi är väldigt glada att resultatet av vårt fina projekt tillsammans med Mälardalens högskola uppmärksammas med detta. Detta är resultatet av ett mycket gott samarbete mellan en modig och framsynt kund och ett grymt team från HiQ, säger Anders Nilsson, vd på HiQ Mälardalen.