HiQs Årsredovisning för 2014 är kombinerad med HiQ Magazine. Sifferdelen är rå, enkel och minimalistisk och utgör en kontrast från det betydligt mer visuella och färgstarka magasinet. I magasinet gör HiQ en betraktelse av den tid vi lever i och hur förenkling blir allt viktigare när tekniken genomsyrar våra liv. Det bjuds på läsning om bland annat deckardrottningen som var HiQs första konsult, om robotarnas roll i våra liv, om hur tekniken utmanar döden och om den finländska startupvågen.
- Vi är stolta och glada över att tilldelas Svenska Designpriset. HiQ har genom åren nominerats och vunnit många priser, både som arbetsgivare och för de innovativa uppdrag vi genomfört med våra kunder. Nu uppmärksammas vi även inom vinnande kommunikation, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.
- Vi har lyckats ta fram något som dels presenterar HiQs starka finansiella ställning men som även beskriver vilka vi är som bolag och mycket av det spännande som just nu sker i vår omvärld, avslutar Lars Stugemo.
