HiQs ÅRSREDOVISNING VINNER SVENSKA DESIGNPRISET

HiQ vann under torsdagskvällen det prestigefulla Svenska Designpriset i kategorin ”Information - Årsredovisning - Print”. HiQs årsredovisning för 2014 skapades tillsammans med byrån Kärnhuset.

Motiveringen lyder som följer: "För en medryckande framåtrörelse i färg och form med varierade och överraskande berättelser."
- Jag vill tacka och gratulera det fantastiska teamet som ligger bakom, både internt på HiQ och på Kärnhuset. Det fanns en klar vision av vad man ville uppnå och genom ett bra samarbete skapades ett resultat som är både nyskapande och snyggt. Det var vår tredje raka nominering och det är fantastiskt kul att det räckte hela vägen den här gången, säger Jenny Normark Sperens, Marknads- och Informationschef på HiQ.

HiQs Årsredovisning för 2014 är kombinerad med HiQ Magazine. Sifferdelen är rå, enkel och minimalistisk och utgör en kontrast från det betydligt mer visuella och färgstarka magasinet. I magasinet gör HiQ en betraktelse av den tid vi lever i och hur förenkling blir allt viktigare när tekniken genomsyrar våra liv. Det bjuds på läsning om bland annat deckardrottningen som var HiQs första konsult, om robotarnas roll i våra liv, om hur tekniken utmanar döden och om den finländska startupvågen.

- Vi är stolta och glada över att tilldelas Svenska Designpriset. HiQ har genom åren nominerats och vunnit många priser, både som arbetsgivare och för de innovativa uppdrag vi genomfört med våra kunder. Nu uppmärksammas vi även inom vinnande kommunikation, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

- Vi har lyckats ta fram något som dels presenterar HiQs starka finansiella ställning men som även beskriver vilka vi är som bolag och mycket av det spännande som just nu sker i vår omvärld, avslutar Lars Stugemo.

Lars Stugemo
Lars Stugemo VD HiQ International 08-588 90 000
Erik Ridman
Erik Ridman Kommunikationschef HiQ 070-750 80 60 08-588 90 000