HiQs årsredovisning vinner svenska designpriset

HiQ vann under torsdagskvällen det prestigefulla Svenska Designpriset i kategorin ”Information - Årsredovisning - Print”. HiQs årsredovisning för 2014 skapades tillsammans med byrån Kärnhuset.
Motiveringen lyder som följer: "För en medryckande framåtrörelse i färg och form med varierade och överraskande berättelser."
- Jag vill tacka och gratulera det fantastiska teamet som ligger bakom, både internt på HiQ och på Kärnhuset. Det fanns en klar vision av vad man ville uppnå och genom ett bra samarbete skapades ett resultat som är både nyskapande och snyggt. Det var vår tredje raka nominering och det är fantastiskt kul att det räckte hela vägen den här gången, säger Jenny Normark Sperens, Marknads- och Informationschef på HiQ.

HiQs Årsredovisning för 2014 är kombinerad med HiQ Magazine. Sifferdelen är rå, enkel och minimalistisk och utgör en kontrast från det betydligt mer visuella och färgstarka magasinet. I magasinet gör HiQ en betraktelse av den tid vi lever i och hur förenkling blir allt viktigare när tekniken genomsyrar våra liv. Det bjuds på läsning om bland annat deckardrottningen som var HiQs första konsult, om robotarnas roll i våra liv, om hur tekniken utmanar döden och om den finländska startupvågen.

- Vi är stolta och glada över att tilldelas Svenska Designpriset. HiQ har genom åren nominerats och vunnit många priser, både som arbetsgivare och för de innovativa uppdrag vi genomfört med våra kunder. Nu uppmärksammas vi även inom vinnande kommunikation, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

- Vi har lyckats ta fram något som dels presenterar HiQs starka finansiella ställning men som även beskriver vilka vi är som bolag och mycket av det spännande som just nu sker i vår omvärld, avslutar Lars Stugemo.

Lars Stugemo

Lars Stugemo
HiQ International
Erik Ridman

Erik Ridman

HiQ vinnare i Kammarkollegiets nationella upphandling av IT-konsulttjänster

HiQ är vinnare i fyra av fem områden i Kammarkollegiets nationella upphandling av IT-konsulttjänster. De fyra områdena är Verksamhetens IT-behov, Säkerhet i IT och IT-projekt, Arkitektur och utveckling samt IT-konsultlösningar.
– Jag är verkligen glad och stolt över att vi vinner detta! Det är många hos oss som har bidragit på olika sätt i upphandlingen, men grunden i vår framgång ligger i den otroligt imponerande kompetens inom tech, IT, design och kreativitet som finns på HiQ. Vi har Nordens bästa team och jag ser verkligen fram emot att få fortsätta jobba med digitalisering av offentlig sektor i Sverige, säger Sven Ivar Mørch, CEO & President, HiQ.

Jerker Lindstén utses till Country Manager för HiQ Sweden

Siktet för HiQ är tydligt satt till att bli Nordeuropas ledande konsultbolag inom tech, IT, integration, design och kommunikation och en partner till alla företag i Norra Europa som ser nyttan i digitalisering och att kombinera leading edge-teknologi, IT och varumärkesutveckling för att bli vinnare på sina marknader. Nu utses Jerker Lindstén till Country Manager för HiQ i Sverige och Senior Vice President i HiQ.

– Jerker Lindstén är känd för att vara en doer som får med sig högpresterande människor för att skapa resultat. Med Jerker som ansvarig för vår verksamhet Sverige tar vi ett viktigt steg i resan till att utveckla HiQ i en ny spännande tid där digitalisering kommer att få ökad betydelse, säger Sven Ivar Mørch, CEO & President, HiQ.

HiQ vinner ramavtal med Skatteverket

HiQ fick som enda bolag full poäng i Skatteverkets upphandling för uppdragstjänster inom IT Applikation och är, efter en dom i Högsta förvaltningsdomstolen att avslå överklagan, ett av fyra bolag som får skriva avtal med Skatteverket.

– Jag är väldigt glad att vi vinner detta och att vår stora kompetens inom digitalisering får komma till nytta hos en så viktig myndighet som Skatteverket. En stor seger för oss och en fördel för Sverige, säger Sven Ivar Mørch vd och koncernchef på HiQ.