HiQs årsredovisning vinner svenska designpriset

HiQ vann under torsdagskvällen det prestigefulla Svenska Designpriset i kategorin ”Information - Årsredovisning - Print”. HiQs årsredovisning för 2014 skapades tillsammans med byrån Kärnhuset.
Motiveringen lyder som följer: "För en medryckande framåtrörelse i färg och form med varierade och överraskande berättelser."
- Jag vill tacka och gratulera det fantastiska teamet som ligger bakom, både internt på HiQ och på Kärnhuset. Det fanns en klar vision av vad man ville uppnå och genom ett bra samarbete skapades ett resultat som är både nyskapande och snyggt. Det var vår tredje raka nominering och det är fantastiskt kul att det räckte hela vägen den här gången, säger Jenny Normark Sperens, Marknads- och Informationschef på HiQ.

HiQs Årsredovisning för 2014 är kombinerad med HiQ Magazine. Sifferdelen är rå, enkel och minimalistisk och utgör en kontrast från det betydligt mer visuella och färgstarka magasinet. I magasinet gör HiQ en betraktelse av den tid vi lever i och hur förenkling blir allt viktigare när tekniken genomsyrar våra liv. Det bjuds på läsning om bland annat deckardrottningen som var HiQs första konsult, om robotarnas roll i våra liv, om hur tekniken utmanar döden och om den finländska startupvågen.

- Vi är stolta och glada över att tilldelas Svenska Designpriset. HiQ har genom åren nominerats och vunnit många priser, både som arbetsgivare och för de innovativa uppdrag vi genomfört med våra kunder. Nu uppmärksammas vi även inom vinnande kommunikation, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

- Vi har lyckats ta fram något som dels presenterar HiQs starka finansiella ställning men som även beskriver vilka vi är som bolag och mycket av det spännande som just nu sker i vår omvärld, avslutar Lars Stugemo.

Lars Stugemo

Lars Stugemo
HiQ International
Erik Ridman

Erik Ridman

Ingelsta Kalkon väljer HiQ för integration av APSIS One

När Ingelsta Kalkon valde marknadsföringsplattformen APSIS One för automatisering av digital kommunikation var HiQ det naturliga valet för integrationen. HiQ kommer att utveckla och förvalta integrationer till APSIS One baserat på sin egen integrationsplattform Frends.
– Detta är ett väldigt spännande samarbete där APSIS och HiQ sammanfogar sina erbjudanden för att skapa en enkel och värdefull lösning för den gemensam kunden Ingelsta Kalkon, säger Peter Sognefur, försäljningschef på HiQ i Skåne.

HiQ vinnare i Folkhälsomyndighetens upphandling för IT-konsulttjänster

HiQ är en av vinnarna i Folkhälsomyndighetens (FHM) upphandling för IT-konsulttjänster och har tecknat ramavtal för ett samarbete på ett år med möjlighet till förlängning.

– Verkligen kul att vi vinner detta, och det är extra glädjande att vår expertis inom digitalisering kommer till nytta för en så central myndighet som Folkhälsomyndigheten. Att de har ett viktigt uppdrag har vi alla blivit varse detta år, och vi ser fram emot att hjälpa FHM att fortsätta utveckla och förbättra för befolkningen, säger Sven Ivar Mørch, vd och koncernchef på HiQ.

Sven Ivar Mørch ny vd och koncernchef för HiQ

Sven Ivar Mørch har utsetts till ny vd och koncernchef för HiQ. Sven Ivar Mørch ersätter från och med den 1 december Lars Stugemo som lämnar positionen efter 25 framgångsrika år i bolaget, varav de senaste 20 som vd och koncernchef.

– Det känns väldigt spännande att bli en del av HiQ och jag har länge varit djupt imponerad av bolagets kompetens och företagskultur. Rätt och slätt så är vi rockstjärnorna på den nordiska konsultmarknaden, och jag är hedrad över att få ta över vd-rollen och leda HiQ i bolagets nästa fas, säger Sven Ivar Mørch.