- Det stämmer, kikar man upp mot himlen de närmsta veckorna är sannolikheten stor att man ser ett flygplan med ett tydligt budskap – att HiQ är platsen att jobba på! Självklart kommer vi samtidigt att synas brett även i en mängd digitala kanaler, som ju är vår hemmaplan till vardags. Det kan tyckas märkligt att vi väljer flygreklam men vi har alltid tyckt om att göra oväntade och roliga saker. Det här täcker definitivt in båda de begreppen, vi väcker nyfikenhet samtidigt som vi sticker ut, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.
HiQs senaste kvartalsrapport, som presenterades den 12 augusti, visade en fortsatt positiv utveckling för bolaget, med stark tillväxt och bra lönsamhet. Huvudtemat för rapporten var den fortsatta digitaliseringen av vårt samhälle och de stora möjligheter detta skapar för HiQ. Nu behövs fler medarbetare som kan hjälpa HiQs kunder att navigera rätt i en omvärld där digitaliseringen påverkar alla branscher, oavsett om det handlar om fordon, sjukvård, betaltjänster eller musik.
- Det vi gör i dag kunde vi inte ens föreställa oss för fem år sedan, och vad vi gör fem år fram i tiden har jag ingen aning om. Det jag vet är att allt som kan bli uppkopplat kommer att bli uppkopplat, och det kommer att skapa nya möjligheter att förenkla människors liv med teknikens hjälp. Något som vi på HiQ är experter på! Vi ser fram emot att anställa fler drivna medarbetare under hösten. Människor som vill jobba med spännande och innovativa uppdrag, ha roligt på jobbet och bidra till en lite bättre värld, avslutar Lars Stugemo.
Nyfiken på rollerna HiQ söker? Kolla in hiq.se/jobb



