HiQ stärker Backyard Babies kommunikation

Idag lanserar rockbandet Backyard Babies sin nya kommunikationsplattform. Som digital partner har HiQ skapat en lösning som förenklar och förbättrar bandets kommunikation med fans och media.

- Vi har jobbat med Dregen i många år och när han och Backyard Babies nu gör comeback är vi stolta att vara med på resan. Vi hjälper våra kunder att skapa kommunikationslösningar som stärker deras affär och verksamhet, och det gäller även i det här fallet. Det räcker inte längre med enbart grym musik och en bra scenshow för att nå igenom bruset, säger Peter Lindecrantz på HiQ.

Backyard Babies bestämde sig 2010 för att ta en paus, men gör snart comeback med ny platta. Den 27 maj släpps bandets efterlängtade nya singel. I sociala medier har bandet jobbat flitigt med att promota comebacken och nu får all kommunikation en gemensam bas.

- Den nya sajten är snabb, lättjobbad och snygg. Lösningen känns smidig även för besökarna, med biljettköp och alla flöden samlat. HiQ är alltid lätta att jobba med och teamet har verkligen levererat. Tillsammans med en svinstark platta kommer detta att bli fantastiskt, säger Dregen.

Det digitala partnerskapet har aktiverats genom en utarbetad innovationsprocess för att bandet ska vinna ny digital mark. Den nya kommunikationsplattformen är det första steget i processen.

- Det här är inte bara ett gäng fantastiska musiker. De är även skickliga och drivna entreprenörer. Det känns kul att finnas med i kulisserna i comebacken och skapa något som verkligen förenklar och förbättrar för bandet och publiken. En tydlig och stark kommunikation är nödvändig i alla branscher idag, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Kolla in nya backyardbabies.com

Backyard Babies bildades 1989 i Nässjö. Medlemmarna är Dregen (gitarr, sång), Johan Blomquist (bas) Peder Carlsson (trummor) och Nicke Borg (sång, gitarr). Det senaste albumet släpptes 2009 och bandet bestämde sig 2010 för att ta en paus.


Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
HiQ International
08-588 90 000
Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Kommunikationschef
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000

HiQ bakom Yamaha Motors första uppkopplade fordon i Europa

HiQ och Yamaha Motor lanserar för första gången en uppkopplad scooter från Yamaha Motor i Europa, som förare kan koppla upp mot appen MyRide. NMAX 125cc och 155cc är Yamaha Motors första iOT-uppkopplade fordon i Europa och starten av en digital upplevelse av scooteråkning. 

– Det känns otroligt spännande för oss på HiQ att vara med och bidra på resan där Yamaha Motors lanserar sitt allra första uppkopplade fordon i Europa, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ bygger interaktiv webb till Anders Wallenstens ungdomsversion av Hälsogåtan

Anders Wallensten har släppt en ungdomsversion av sin framgångsrika bok Hälsogåtan. HiQ utvecklar och designar en interaktiv webbplats som skolor kan använda gratis i deras arbete med boken.

– Det känns både roligt och hedrande att vi på HiQ får jobba med Anders Wallensten och Hälsogåtan. Hälsa, speciellt bland unga, är en viktig fråga som ligger oss varmt om hjärtat, därför har vi skapat den interaktiva webbplatsen för skolor, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ växer på den tyska marknaden – Scandio förvärvar K15t:s konsultenhet

Tech-konsultbolaget HiQ tar nu nästa steg i företagets expansion då man växer på den tyska marknaden. 2021 förvärvade bolaget Scandio, och nu har det blivit dags för Scandio att i sin tur förvärva Atlassian-experten K15t:s konsultenhet. Transaktionen innebär att HiQ och Scandio nu etablerar sig även i Stuttgart.

– Jag är väldigt glad över att kunna hälsa teamen från K15t välkommen till HiQ och Scandio! De kommer att göra Scandio ännu starkare inom digitalisering, men också stärka HiQ som koncern. Det känns fantastiskt att kunna bredda vår expertis inom Atlassians ekosystem och samtidigt få en bättre position på den lokala marknaden, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer