HiQ stärker Backyard Babies kommunikation

Idag lanserar rockbandet Backyard Babies sin nya kommunikationsplattform. Som digital partner har HiQ skapat en lösning som förenklar och förbättrar bandets kommunikation med fans och media.

- Vi har jobbat med Dregen i många år och när han och Backyard Babies nu gör comeback är vi stolta att vara med på resan. Vi hjälper våra kunder att skapa kommunikationslösningar som stärker deras affär och verksamhet, och det gäller även i det här fallet. Det räcker inte längre med enbart grym musik och en bra scenshow för att nå igenom bruset, säger Peter Lindecrantz på HiQ.

Backyard Babies bestämde sig 2010 för att ta en paus, men gör snart comeback med ny platta. Den 27 maj släpps bandets efterlängtade nya singel. I sociala medier har bandet jobbat flitigt med att promota comebacken och nu får all kommunikation en gemensam bas.

- Den nya sajten är snabb, lättjobbad och snygg. Lösningen känns smidig även för besökarna, med biljettköp och alla flöden samlat. HiQ är alltid lätta att jobba med och teamet har verkligen levererat. Tillsammans med en svinstark platta kommer detta att bli fantastiskt, säger Dregen.

Det digitala partnerskapet har aktiverats genom en utarbetad innovationsprocess för att bandet ska vinna ny digital mark. Den nya kommunikationsplattformen är det första steget i processen.

- Det här är inte bara ett gäng fantastiska musiker. De är även skickliga och drivna entreprenörer. Det känns kul att finnas med i kulisserna i comebacken och skapa något som verkligen förenklar och förbättrar för bandet och publiken. En tydlig och stark kommunikation är nödvändig i alla branscher idag, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Kolla in nya backyardbabies.com

Backyard Babies bildades 1989 i Nässjö. Medlemmarna är Dregen (gitarr, sång), Johan Blomquist (bas) Peder Carlsson (trummor) och Nicke Borg (sång, gitarr). Det senaste albumet släpptes 2009 och bandet bestämde sig 2010 för att ta en paus.


Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
HiQ International
08-588 90 000
Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Kommunikationschef
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000

Ingelsta Kalkon väljer HiQ för integration av APSIS One

När Ingelsta Kalkon valde marknadsföringsplattformen APSIS One för automatisering av digital kommunikation var HiQ det naturliga valet för integrationen. HiQ kommer att utveckla och förvalta integrationer till APSIS One baserat på sin egen integrationsplattform Frends.
– Detta är ett väldigt spännande samarbete där APSIS och HiQ sammanfogar sina erbjudanden för att skapa en enkel och värdefull lösning för den gemensam kunden Ingelsta Kalkon, säger Peter Sognefur, försäljningschef på HiQ i Skåne.

Läs mer

HiQ vinnare i Folkhälsomyndighetens upphandling för IT-konsulttjänster

HiQ är en av vinnarna i Folkhälsomyndighetens (FHM) upphandling för IT-konsulttjänster och har tecknat ramavtal för ett samarbete på ett år med möjlighet till förlängning. 

– Verkligen kul att vi vinner detta, och det är extra glädjande att vår expertis inom digitalisering kommer till nytta för en så central myndighet som Folkhälsomyndigheten. Att de har ett viktigt uppdrag har vi alla blivit varse detta år, och vi ser fram emot att hjälpa FHM att fortsätta utveckla och förbättra för befolkningen, säger Sven Ivar Mørch, vd och koncernchef på HiQ.

Läs mer

Sven Ivar Mørch ny vd och koncernchef för HiQ

Sven Ivar Mørch har utsetts till ny vd och koncernchef för HiQ. Sven Ivar Mørch ersätter från och med den 1 december Lars Stugemo som lämnar positionen efter 25 framgångsrika år i bolaget, varav de senaste 20 som vd och koncernchef. 

– Det känns väldigt spännande att bli en del av HiQ och jag har länge varit djupt imponerad av bolagets kompetens och företagskultur. Rätt och slätt så är vi rockstjärnorna på den nordiska konsultmarknaden, och jag är hedrad över att få ta över vd-rollen och leda HiQ i bolagets nästa fas, säger Sven Ivar Mørch.

Läs mer