Den sista helgen i maj månad riktas blickarna på Linköping och Sweden Action Games. Bland annat kommer man att få se de bästa wakeboardåkarna i världen tävla och de bästa tjejerna i Europa på skateboard kommer att åka om förstapriset på 50 000 kronor.
- Ett event av den här kalibern måste idag aktiveras digitalt och mobilt. Vi har lång erfarenhet av att ta fram digitala plattformar som effektivt kommunicerar med sina målgrupper och är stolta och glada över att ha fått förtroendet från Sweden Action Games, säger Patrik Holm på HiQ.
HiQ har en gedigen erfarenhet från att jobba med digital kommunikation i samband med större evenemang och har bland annat jobbat med Stena Match Cup, EM i friidrott och Stockholm Pride
- Vi är jättenöjda med det arbete som HiQ utfört. Vår ambition är att komma upp till 10 000 besökare under dessa två dagar. Den digitala plattformen förenklar för alla intressenter innan, under och efter tävlingarna, säger Niklas Hyland, en av initiativtagarna.
- Vi är glada över att kunna förenkla kommunikationen kring ett sådant häftigt event som Sweden Action Games. Detta är ännu ett projekt för HiQ som visar på att vi stärker vår position på den digitala arenan, avslutar Lars Stugemo på HiQ.

