HiQ förenklar den digitala kommunikationen för Sweden Action Games

HiQ ligger bakom den digitala kommunikationsplattformen för den första upplagan av Sweden Action Games. Tävlingarna går av stapeln vid Tinnerbäcksbadet i Linköping 30-31 maj. Plattformen förenklar för deltagare, publik och media.

Den sista helgen i maj månad riktas blickarna på Linköping och Sweden Action Games. Bland annat kommer man att få se de bästa wakeboardåkarna i världen tävla och de bästa tjejerna i Europa på skateboard kommer att åka om förstapriset på 50 000 kronor.

- Ett event av den här kalibern måste idag aktiveras digitalt och mobilt. Vi har lång erfarenhet av att ta fram digitala plattformar som effektivt kommunicerar med sina målgrupper och är stolta och glada över att ha fått förtroendet från Sweden Action Games, säger Patrik Holm på HiQ.

HiQ har en gedigen erfarenhet från att jobba med digital kommunikation i samband med större evenemang och har bland annat jobbat med Stena Match Cup, EM i friidrott och Stockholm Pride

- Vi är jättenöjda med det arbete som HiQ utfört. Vår ambition är att komma upp till 10 000 besökare under dessa två dagar. Den digitala plattformen förenklar för alla intressenter innan, under och efter tävlingarna, säger Niklas Hyland, en av initiativtagarna.

- Vi är glada över att kunna förenkla kommunikationen kring ett sådant häftigt event som Sweden Action Games. Detta är ännu ett projekt för HiQ som visar på att vi stärker vår position på den digitala arenan, avslutar Lars Stugemo på HiQ.

www.swedenactiongames.com


Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
HiQ International
08-588 90 000
Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Head of Region Stockholm / Vice President (VP)
HiQ Stockholm
070-420 00 01
Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Kommunikationschef
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000

HiQ bakom Yamaha Motors första uppkopplade fordon i Europa

HiQ och Yamaha Motor lanserar för första gången en uppkopplad scooter från Yamaha Motor i Europa, som förare kan koppla upp mot appen MyRide. NMAX 125cc och 155cc är Yamaha Motors första iOT-uppkopplade fordon i Europa och starten av en digital upplevelse av scooteråkning. 

– Det känns otroligt spännande för oss på HiQ att vara med och bidra på resan där Yamaha Motors lanserar sitt allra första uppkopplade fordon i Europa, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ bygger interaktiv webb till Anders Wallenstens ungdomsversion av Hälsogåtan

Anders Wallensten har släppt en ungdomsversion av sin framgångsrika bok Hälsogåtan. HiQ utvecklar och designar en interaktiv webbplats som skolor kan använda gratis i deras arbete med boken.

– Det känns både roligt och hedrande att vi på HiQ får jobba med Anders Wallensten och Hälsogåtan. Hälsa, speciellt bland unga, är en viktig fråga som ligger oss varmt om hjärtat, därför har vi skapat den interaktiva webbplatsen för skolor, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ växer på den tyska marknaden – Scandio förvärvar K15t:s konsultenhet

Tech-konsultbolaget HiQ tar nu nästa steg i företagets expansion då man växer på den tyska marknaden. 2021 förvärvade bolaget Scandio, och nu har det blivit dags för Scandio att i sin tur förvärva Atlassian-experten K15t:s konsultenhet. Transaktionen innebär att HiQ och Scandio nu etablerar sig även i Stuttgart.

– Jag är väldigt glad över att kunna hälsa teamen från K15t välkommen till HiQ och Scandio! De kommer att göra Scandio ännu starkare inom digitalisering, men också stärka HiQ som koncern. Det känns fantastiskt att kunna bredda vår expertis inom Atlassians ekosystem och samtidigt få en bättre position på den lokala marknaden, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer