Tele2 Arena nominerad till Gyllene Hjulet

Tele2s sponsorskap av Tele2 Arena är nominerat till det prestigefulla priset Gyllene Hjulet i kategorin Årets Sponsorskap.

HiQ har varit en samarbetspartner till Tele2 och har utvecklat en innovativ kommunikationslösning som gör det enklare för besökare och medarbetare att få en mer interaktiv upplevelse.

HiQ har lång erfarenhet av utveckling av tekniska lösningar i samband med evenemang. HiQ fick i uppdrag att implementera kommunikationslösningar för att ge publiken på Tele2 Arena mer djupgående information om evenemangen på plats på de kluster av skärmar som finns utplacerade.

- Utvecklingen är häftig inom evenemangssektorn just nu, där arrangörer och arenor snabbt anpassar sig efter nya förutsättningar med mobilitet och digitaliseringen i samhället som drivkrafter, säger Magnus Gudéhn på HiQ.

Lösningen "Big Brain" som HiQ utvecklat för Tele2 går ut på att samla in och konsolidera olika informationsflöden från exempelvis social media, livestatistik från evenemang och väderinformation, med målsättningen att liveupplevelsen på arenan ska vara starkare än den hos en åskådare hemma.

- För oss har det varit viktigt att inte bara sätta vårt namn på Tele2 Arena utan att skapa en besöksupplevelse där vår närvaro känns relevant. I det arbetet har samarbetet med HiQ varit viktigt, säger Oscar Klingensjö, Chef för Event och Sponsorskap på Tele2 Sverige.

- Vi är stolta och glada över att nomineras tillsammans med Tele2 till detta fina pris. Tekniken i projektet har varit en avgörande faktor i byggandet av en modern arena i världsklass, avslutar Lars Stugemo på HiQ.

Priset delas ut i kväll den 26 mars.

Så här lyder nomineringen:
"En Arena i världsklass – Tele2 Sverige AB, Story design studio, PS Communication, Kurppa Hosk, North Kingdom, HiQ, Spotlight PR & Karlsson Svensson. En Arena i världsklass handlar om hur ett säljdrivet bolag väljer att inte sälja en produkt, prata erbjudanden, kampanj eller tapetsera med sin logga. Utan istället sätta besökaren i centrum, förhöja arenaupplevelsen och vara en värd i världsklass. Med nya idéer som de 100 arenaskärmarna där åskådare på arenan kan följa livestatistik och den nyutvecklade Tele2 Arena Appen med bland annat livevideofunktioner ville Tele2 hjälpa besökaren att få ut så mycket som möjligt av sitt besök på arenan. Tele2 Arena har tack vare samarbetet mellan Arenans driftbolag och Tele2 världens bästa arenanät. Ett exempel är att under Aviciis spelning laddades det upp mer än 4 gånger mer data i mobilnätet på Tele2 Arena än i hela Stockholm. Enkätsvar har visat att de som gått på arenan upplever att Tele2 ger mer värde för pengarna, att Tele 2 har bättre täckning och att de bryr sig mer om sina kunder."


Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
HiQ International
08-588 90 000
Magnus Gudéhn

Kontakta oss

Magnus Gudéhn
HiQ International
+46 704 200 082
Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Kommunikationschef
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000

Ingelsta Kalkon väljer HiQ för integration av APSIS One

När Ingelsta Kalkon valde marknadsföringsplattformen APSIS One för automatisering av digital kommunikation var HiQ det naturliga valet för integrationen. HiQ kommer att utveckla och förvalta integrationer till APSIS One baserat på sin egen integrationsplattform Frends.
– Detta är ett väldigt spännande samarbete där APSIS och HiQ sammanfogar sina erbjudanden för att skapa en enkel och värdefull lösning för den gemensam kunden Ingelsta Kalkon, säger Peter Sognefur, försäljningschef på HiQ i Skåne.

Läs mer

HiQ vinnare i Folkhälsomyndighetens upphandling för IT-konsulttjänster

HiQ är en av vinnarna i Folkhälsomyndighetens (FHM) upphandling för IT-konsulttjänster och har tecknat ramavtal för ett samarbete på ett år med möjlighet till förlängning. 

– Verkligen kul att vi vinner detta, och det är extra glädjande att vår expertis inom digitalisering kommer till nytta för en så central myndighet som Folkhälsomyndigheten. Att de har ett viktigt uppdrag har vi alla blivit varse detta år, och vi ser fram emot att hjälpa FHM att fortsätta utveckla och förbättra för befolkningen, säger Sven Ivar Mørch, vd och koncernchef på HiQ.

Läs mer

Sven Ivar Mørch ny vd och koncernchef för HiQ

Sven Ivar Mørch har utsetts till ny vd och koncernchef för HiQ. Sven Ivar Mørch ersätter från och med den 1 december Lars Stugemo som lämnar positionen efter 25 framgångsrika år i bolaget, varav de senaste 20 som vd och koncernchef. 

– Det känns väldigt spännande att bli en del av HiQ och jag har länge varit djupt imponerad av bolagets kompetens och företagskultur. Rätt och slätt så är vi rockstjärnorna på den nordiska konsultmarknaden, och jag är hedrad över att få ta över vd-rollen och leda HiQ i bolagets nästa fas, säger Sven Ivar Mørch.

Läs mer