TELE2 ARENA NOMINERAD TILL GYLLENE HJULET

Tele2s sponsorskap av Tele2 Arena är nominerat till det prestigefulla priset Gyllene Hjulet i kategorin Årets Sponsorskap.

HiQ har varit en samarbetspartner till Tele2 och har utvecklat en innovativ kommunikationslösning som gör det enklare för besökare och medarbetare att få en mer interaktiv upplevelse.

HiQ har lång erfarenhet av utveckling av tekniska lösningar i samband med evenemang. HiQ fick i uppdrag att implementera kommunikationslösningar för att ge publiken på Tele2 Arena mer djupgående information om evenemangen på plats på de kluster av skärmar som finns utplacerade.

- Utvecklingen är häftig inom evenemangssektorn just nu, där arrangörer och arenor snabbt anpassar sig efter nya förutsättningar med mobilitet och digitaliseringen i samhället som drivkrafter, säger Magnus Gudéhn på HiQ.

Lösningen "Big Brain" som HiQ utvecklat för Tele2 går ut på att samla in och konsolidera olika informationsflöden från exempelvis social media, livestatistik från evenemang och väderinformation, med målsättningen att liveupplevelsen på arenan ska vara starkare än den hos en åskådare hemma.

- För oss har det varit viktigt att inte bara sätta vårt namn på Tele2 Arena utan att skapa en besöksupplevelse där vår närvaro känns relevant. I det arbetet har samarbetet med HiQ varit viktigt, säger Oscar Klingensjö, Chef för Event och Sponsorskap på Tele2 Sverige.

- Vi är stolta och glada över att nomineras tillsammans med Tele2 till detta fina pris. Tekniken i projektet har varit en avgörande faktor i byggandet av en modern arena i världsklass, avslutar Lars Stugemo på HiQ.

Priset delas ut i kväll den 26 mars.

Så här lyder nomineringen:
"En Arena i världsklass – Tele2 Sverige AB, Story design studio, PS Communication, Kurppa Hosk, North Kingdom, HiQ, Spotlight PR & Karlsson Svensson. En Arena i världsklass handlar om hur ett säljdrivet bolag väljer att inte sälja en produkt, prata erbjudanden, kampanj eller tapetsera med sin logga. Utan istället sätta besökaren i centrum, förhöja arenaupplevelsen och vara en värd i världsklass. Med nya idéer som de 100 arenaskärmarna där åskådare på arenan kan följa livestatistik och den nyutvecklade Tele2 Arena Appen med bland annat livevideofunktioner ville Tele2 hjälpa besökaren att få ut så mycket som möjligt av sitt besök på arenan. Tele2 Arena har tack vare samarbetet mellan Arenans driftbolag och Tele2 världens bästa arenanät. Ett exempel är att under Aviciis spelning laddades det upp mer än 4 gånger mer data i mobilnätet på Tele2 Arena än i hela Stockholm. Enkätsvar har visat att de som gått på arenan upplever att Tele2 ger mer värde för pengarna, att Tele 2 har bättre täckning och att de bryr sig mer om sina kunder."


Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
VD
HiQ International
08-588 90 000
Magnus Gudéhn

Kontakta oss

Magnus Gudéhn
HiQ International
+46 704 200 082
Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Kommunikationschef
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000

St1 väljer HiQ som partner för support av sina mobila tjänster

HiQ väljs som nordisk partner för support av St1:s mobila tjänster och applikationer. St1 erbjuder sina kunder omfattande mobila tjänster vilket inkluderar betalning, mobil tankning, olika nationella lojalitetsprogram och korttjänster inklusive ApplePay.
– St1 är en viktig partner för oss och jag är väldigt stolt över att vi kan utöka vårt samarbete ytterligare, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef för HiQ.

Läs mer

Fagerhult Group väljer HiQ som etableringspartner till OR Technologies

OR Technologies, en del av Fagerhult Group, väljer HiQ som strategisk partner för etableringen av sitt nya kompetens- och utvecklingscenter i Linköping. Centret kommer fortsätta utvecklingen av bolagets plattform för smart belysning, Organic Response.
– Det känns superspännande att hjälpa Fagerhult Group och OR Technologies att etablera sig i Linköping och vi ser fram emot att få hjälpa till att utveckla smarta lösningar för framtidens intelligenta kontor och fastigheter, säger Patrik Holm, vd för HiQ i Linköping.

Läs mer

Uttalande från HiQs styrelse med anledning av Tritons reviderade offentliga uppköpserbjudande

Styrelsen för HiQ har beslutat att enhälligt rekommendera aktieägarna att acceptera Tritons, genom Trisall AB, reviderade offentliga uppköpserbjudande. Erbjudandet innebär ett kontant vederlag om 72 kronor per aktie, vilket motsvarar ett totalt värde på HiQ om 4 021 miljoner kronor.

Läs mer

Hello!

För att kunna besvara din förfrågan sparar HiQ inskickade uppgifter inklusive persondata. För mer information se HiQs Integritetspolicy

Close