HiQ FÖRENKLAR FÖR RESENÄRER I VÄSTMANLAND

HiQ hjälper VL att modernisera och förenkla sin huvudsakliga kommunikationskanal www.vl.se. Varje år görs miljontals resor med kollektivtrafiken i länet och den nya lösningen förbättrar för både resenärer och personal.

- Vi vill ha en externwebb som andas 2015, både sett till utseende och användbarhet samt när man arbetar med den. Nya vl.se är snabb, tillgänglig, användarvänlig och förenklar i vardagen för alla som reser med oss. Självklart är lösningen anpassad för att fungera lika bra i mobilen som på datorn eller surfplattan, säger Marie Christensson, Marknads- och informationschef på VL/Kollektivtrafikmyndigheten Västmanland. 

Fokus för den nya lösningen har varit att möta resenärernas behov så att de snabbt och enkelt hittar de viktigaste funktionerna för att planera och genomföra sina resor.

- Vi är stolta över det här förtroendet och över den lösning som nu lanseras. Mobilitet och digitalisering driver utvecklingen och vi på HiQ har erfarenheten och kunnandet för att hjälpa våra kunder dra nytta av den nya tekniken. Vi breddar oss ständigt och vinner allt fler uppdrag inom områden som webb och mobilitet. Vår breddning innebär att vi även rekryterar nya medarbetare, säger Anders Nilsson på HiQ Mälardalen.

- IT är i dag affärskritiskt i alla branscher och på alla nivåer, vilket skapar stora möjligheter för HiQ och för våra kunder. Vår digitala affär växer kraftigt och utgör i dag omkring tio procent av vår omsättning. Vår bredd och långa erfarenhet är en enorm styrka, bland annat när vi hjälper kollektivtrafiken i Västmanland att förenkla för sina resenärer, säger HiQs VD och koncernchef Lars Stugemo.


Lars Stugemo
Lars Stugemo VD HiQ International 08-588 90 000
Anders Nilsson
Anders Nilsson VD HiQ Mälardalen 070-944 72 91
Erik Ridman
Erik Ridman Kommunikationschef HiQ 070-750 80 60 08-588 90 000

Hello!

Close