Nordic Green Energy såg potentialen i att utveckla sin digitala närvaro för att i större utsträckning stötta sin affär och behålla positionen som en av Nordens ledande leverantörer av grön el från sol, vind och vatten.
- Vi är stolta och glada över förtroendet vi fått i att bygga den nya plattformen. Jag tycker detta är ett tydligt och lyckat exempel på hur viktigt det är med användbarhet och konceptdesign för att skapa riktig nytta för användarna, säger Magnus Gudéhn på HiQ.
HiQ har även automatiserat avtalsflöden genom integrationer mot affärssystem och kundtjänst. Genom ett nyutvecklat verktyg är det idag enkelt att skapa och vidareutveckla produkter och erbjudanden.
- Vi satsar ständigt på att ge våra kunder hög servicekvalitet. Tack vare kommunikationsplattformen som HiQ utvecklat, har vi ett ännu starkare erbjudande. Samtidigt frigör vi resurser som kan fokusera ytterligare på visionen om ett grönare samhälle, säger Jan Inge Johnsen, VD på Nordic Green Energy.
- Arbetet med Nordic Green Energy är ännu ett uppdrag där vi förenklar för kunder och medarbetare, något vi bara blir bättre och bättre på. Effektivisering och förenkling har aldrig varit viktigare, säger Lars Stugemo på HiQ.

Kontakta oss
