Backyard Babies väljer HiQ som digital partner

HiQ har samarbetat med Dregen i många år och bland annat utvecklat rockstjärnans digitala plattformar. När nu Backyard Babies gör comeback är det med HiQ som digital partner.

- Vi har arbetat med Dregen i många år och när han och Backyard Babies nu gör comeback känns det otroligt inspirerande att vara med på resan. Precis som i samarbetet med Dregen är vårt uppdrag är skapa digitala lösningar som stärker bandets profil, ökar trafiken till deras kommunikationskanaler och hjälper Backyard Babies att förhöja upplevelsen av sin musik och konserter, säger Peter Lindecrantz på HiQ. 

Backyard Babies bestämde sig 2010 för att ta en paus men är sedan i somras i full färd med att göra ny musik och förbereda comebacken.

- Även om musiken alltid förblir det centrala så är musiker- och artistyrket något helt annat i dag än när Backyard Babies startade. Det finns en mängd möjligheter, men även utmaningar, för att nå igenom bruset. Jag har alltid haft ett grymt bra samarbete med HiQ och jag är glad att ha deras stöd och kompetens till hjälp även för Backyard Babies, säger Dregen.

- Digitala lösningar är affärskritiskt i alla branscher, inte minst när det kommer till musik. Vi ser fram emot att hjälpa Backyard Babies att hitta nya sätt att nå ut och kommunicera med sin publik, och förenkla får både bandet och fansen, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef för HiQ.

HiQ söker nu en projektledare som kan leda det digitala arbetet med Backyard Babies. Läs mer om tjänsten på vår  jobbsida.

Backyard Babies är en svensk rockgrupp som bildades 1989 i Nässjö. Medlemmarna är Dregen (sång, gitarr), Johan Blomquist (bas) Peder Carlsson (trummor) och Nicke Borg (sång, gitarr). Backyard Babies släppte sitt senaste album 2009 och bestämde sig 2010 för att ta en paus. När bandet avslöjade att pausen är över togs beskedet emot med stor glädje. Comebackturnén inleds på Sweden Rock Festival 2015 och innan dess släpps en singel/video och i höst släpps bandets nya album.


Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
HiQ International
08-588 90 000
Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Kommunikationschef
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000

HiQ bygger anbudsapplikation för Svensk Bilsport

Svensk Bilsport är redo att ta nästa kliv in i framtiden och utveckla en app för hela anbudsförfarandet och köpen av bilar inom sportgrenen Folkrace. Man har under en tid haft förfrågan ute till ett antal teknikbolag och nu tas beslutet av Svensk Bilsports styrelse att man väljer HiQ att genomföra arbetet. 

– Superkul att Svensk Bilsport väljer att utöka samarbetet med HiQ! Vi är otroligt starka inom apputveckling och vi ser en ökad efterfrågan på vår expertis inom området. Det är inte bara något som växer hos oss utan blir alltmer viktigt i den digitala värld vi lever i. Vi ser fram emot ett fortsatt fint samarbete med Svensk Bilsport och det här uppdraget ska bli riktigt roligt, säger Fredrik Malm, tf CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ öppnar upp portarna i Helsingborg

HiQ har som vision är att bli Norra Europas ledande företag inom kategorin, och har på kort tid förvärvat flertalet bolag och öppnat nytt kontor i bland annat Jönköping. Nu avslöjar företaget sitt nästa steg i expansionen, HiQ öppnar ett nytt kontor i Helsingborg. Det är nästa stopp på företagets expansionsresa och öppnar upp för många nya arbetstillfällen lokalt.

– Vi växer i södra Sverige och det är toppen! Att vi öppnar just i Helsingborg visar på hur viktig Skåneregionen är för oss, dels alla de företag som har sin bas där, dels att vi kan få ännu fler fantastiska kollegor på HiQ som vill förenkla världen med hjälp av teknik, design och kreativitet tillsammans med oss. Att ha ett kontor i Helsingborg möjliggör att vi kan nå fler, både kunder och nya kollegor, säger Fredrik Malm, tf CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ ingår strategiskt partnerskap med Brink Commerce

HiQ och Brink Commerce ingår ett avtal om strategiskt partnerskap kring digital handel, med det gemensamma målet att bli det ledande erbjudandet i Europa för globala aktörer och snabbväxande bolag inom detaljhandel, D2C och B2B. Partnerskapet går i linje med HiQs vision att bli det ledande tech-konsultbolaget i Norra Europa och stärker förtagets position som en helhetspartner inom digitalisering ytterligare. 

– Riktigt grymt att vi ingår det här partnerskapet med Brink Commerce. Digitalisering genomsyrar allt vi arbetar med på HiQ och vår vision är att förenkla människors liv med hjälp av teknik. Att samarbeta med en plattform som löser högaktuella problem i sin bransch och samtidigt underlättar både för företag och konsumenter kunde inte vara en bättre match. Vi ser fram emot ett fint partnerskap, säger Fredrik Malm, tf CEO på HiQ.

Läs mer