HiQ lyfter Stena Match Cup Swedens digitala kommunikation

HiQ hjälper Stena Match Cup Sweden att ta sitt evenemang, med över 100 000 årliga besökare, till nästa nivå.

Som digital partner till seglingstävlingen är HiQs uppgift att förbättra och förenkla den digitala kommunikationen, med syftet att förhöja besökarnas upplevelse inför, under och efter evenemanget. 

- Vi är mycket glada över samarbetet med HiQ. Vi vill ha en partner som kan hjälpa oss att driva och utveckla evenemanget i dagens uppkopplade samhälle, bland annat genom att ta fram en digital plattform där vi kan interagera och sprida information. HiQ har rätt kompetens och tidigare erfarenheter från liknande stora evenemang, säger Jan Torstenson, VD för Brandspot som tillsammans med Göteborgs Kungliga Segelsällskap arrangerar tävlingen.

Stena Match Cup Sweden ingår i världscupen i matchracing för herrar och är ett av Sveriges största årliga idrottsevenemang – förra året lockades 118 000 besökare till Marstrandsön.

- Mobila och digitala lösningar är i dag en nyckelfaktor när det kommer till evenemang, oavsett om det handlar om sport eller underhållning. Det ska bli en spännande utmaning att ytterligare lyfta upplevelsen för både besökarna och organisationen, säger Jerker Lindstén på HiQ i Göteborg.

HiQ har lång erfarenhet av att arbeta med digitala och mobila lösningar för kommunikation och skapade bland annat den digitala lösningen för inomhus-EM i Göteborg 2013 - en succé som bidrog till att lyfta evenemanget. Åren 2002-2008 hade HiQ ett framgångsrikt samarbete med seglingsprojektet HiQ Sailing Team.

- Digitalisering och mobilitet är avgörande faktorer i alla branscher och på alla nivåer, inte minst när det kommer till kommunikation och marknadsföring. Det skapar fantastiska möjligheter både för oss och för våra kunder, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ. 


Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
HiQ International
08-588 90 000
Jerker Lindstén

Kontakta oss

Jerker Lindstén
VD
HiQ Göteborg
076-880 06 00

Ingelsta Kalkon väljer HiQ för integration av APSIS One

När Ingelsta Kalkon valde marknadsföringsplattformen APSIS One för automatisering av digital kommunikation var HiQ det naturliga valet för integrationen. HiQ kommer att utveckla och förvalta integrationer till APSIS One baserat på sin egen integrationsplattform Frends.
– Detta är ett väldigt spännande samarbete där APSIS och HiQ sammanfogar sina erbjudanden för att skapa en enkel och värdefull lösning för den gemensam kunden Ingelsta Kalkon, säger Peter Sognefur, försäljningschef på HiQ i Skåne.

Läs mer

HiQ vinnare i Folkhälsomyndighetens upphandling för IT-konsulttjänster

HiQ är en av vinnarna i Folkhälsomyndighetens (FHM) upphandling för IT-konsulttjänster och har tecknat ramavtal för ett samarbete på ett år med möjlighet till förlängning. 

– Verkligen kul att vi vinner detta, och det är extra glädjande att vår expertis inom digitalisering kommer till nytta för en så central myndighet som Folkhälsomyndigheten. Att de har ett viktigt uppdrag har vi alla blivit varse detta år, och vi ser fram emot att hjälpa FHM att fortsätta utveckla och förbättra för befolkningen, säger Sven Ivar Mørch, vd och koncernchef på HiQ.

Läs mer

Sven Ivar Mørch ny vd och koncernchef för HiQ

Sven Ivar Mørch har utsetts till ny vd och koncernchef för HiQ. Sven Ivar Mørch ersätter från och med den 1 december Lars Stugemo som lämnar positionen efter 25 framgångsrika år i bolaget, varav de senaste 20 som vd och koncernchef. 

– Det känns väldigt spännande att bli en del av HiQ och jag har länge varit djupt imponerad av bolagets kompetens och företagskultur. Rätt och slätt så är vi rockstjärnorna på den nordiska konsultmarknaden, och jag är hedrad över att få ta över vd-rollen och leda HiQ i bolagets nästa fas, säger Sven Ivar Mørch.

Läs mer