HiQ lyfter Stena Match Cup Swedens digitala kommunikation

HiQ hjälper Stena Match Cup Sweden att ta sitt evenemang, med över 100 000 årliga besökare, till nästa nivå.

Som digital partner till seglingstävlingen är HiQs uppgift att förbättra och förenkla den digitala kommunikationen, med syftet att förhöja besökarnas upplevelse inför, under och efter evenemanget. 

- Vi är mycket glada över samarbetet med HiQ. Vi vill ha en partner som kan hjälpa oss att driva och utveckla evenemanget i dagens uppkopplade samhälle, bland annat genom att ta fram en digital plattform där vi kan interagera och sprida information. HiQ har rätt kompetens och tidigare erfarenheter från liknande stora evenemang, säger Jan Torstenson, VD för Brandspot som tillsammans med Göteborgs Kungliga Segelsällskap arrangerar tävlingen.

Stena Match Cup Sweden ingår i världscupen i matchracing för herrar och är ett av Sveriges största årliga idrottsevenemang – förra året lockades 118 000 besökare till Marstrandsön.

- Mobila och digitala lösningar är i dag en nyckelfaktor när det kommer till evenemang, oavsett om det handlar om sport eller underhållning. Det ska bli en spännande utmaning att ytterligare lyfta upplevelsen för både besökarna och organisationen, säger Jerker Lindstén på HiQ i Göteborg.

HiQ har lång erfarenhet av att arbeta med digitala och mobila lösningar för kommunikation och skapade bland annat den digitala lösningen för inomhus-EM i Göteborg 2013 - en succé som bidrog till att lyfta evenemanget. Åren 2002-2008 hade HiQ ett framgångsrikt samarbete med seglingsprojektet HiQ Sailing Team.

- Digitalisering och mobilitet är avgörande faktorer i alla branscher och på alla nivåer, inte minst när det kommer till kommunikation och marknadsföring. Det skapar fantastiska möjligheter både för oss och för våra kunder, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ. 


Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
HiQ International
08-588 90 000
Jerker Lindstén

Kontakta oss

Jerker Lindstén
Country Manager / Senior Vice President (VP)
HiQ Sverige
076-880 06 00

Magnus Meyer ny styrelseordförande i HiQ

HiQ meddelar idag att Magnus Meyer, nuvarande styrelseledamot, från och med den 21 oktober i år blir styrelseordförande för bolaget. Thomas Hofvenstam, som agerar ordförande idag, kommer att vara kvar i styrelsen som ledamot.

– Jag vill passa på att hälsa Magnus Meyer välkommen som ny styrelseordförande. Magnus anses vara en av Sveriges mest inflytelserika teknikkonsulter och hans gedigna erfarenhet är av stort värde för HiQ, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.

Läs mer

Erik Ridman – ny regionchef för HiQ i Stockholm

Tech-konsulten HiQ tar ytterligare ett steg för att stärka sin position som full-stack partner inom digital transformation.
Erik Ridman, tidigare CMO och kommunikationschef på HiQ utses till ny regionchef för HiQ i Stockholm.

– På HiQ har vi en nästintill unik position i att kunna bygga avancerade system, produkter och tjänster, och på samma gång diskutera digitala strategier, användbarhet och varumärkesförflytting. Erik Ridman kommer med sin bakgrund och erfarenhet inom varumärkesutveckling och rekrytering såväl som lösningar och åtaganden spela en viktig roll i våra fortsatta framgångar. Och med Erik vid spakarna för vår verksamhet i Stockholm kommer vi stärka vår position ytterligare, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ ensam vinnare i upphandling från Försvarsmakten

HiQ vinner upphandling för att förse Försvarsmakten med en helhetslösning för förvaltning och teknisk utveckling av försvarets webbplatser, applikationer och andra digitala medier. HiQ är den enda leverantören som vinner uppdraget. 

–Vi ser fram emot att bidra till försvarets viktiga arbete och digitala utveckling med vårt kunnande och långa erfarenhet inom digitalisering, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ. 

Läs mer