HiQ förbättrar Elektroautomatiks digitala närvaro

HiQ har haft uppdraget att förenkla och förbättra Elektroautomatiks digitala närvaro.

Med bland annat ny webbplats och en uppdaterad grafisk profil har automationsföretaget i dag en kommunikation som andas nytänkande och kreativitet, samtidigt som man bevarat företagets långa tradition av kvalitet och trovärdighet. 

- Vi behövde stärka vår marknadskommunikation för att nå ut till fler branscher och bli mer kända inom tillverkningsindustrin. Som ledande automationsintegratör vill vi inte bara leverera bra lösningar, utan även kommunicera kvalitet. HiQ har varit en kompetent och innovativ partner i det här arbetet, säger Mikael Gustavsson, VD på Elektroautomatik.

HiQ har ansvarat för att ta fram den nya digitala identiteten, vilket bland annat innefattat skapandet av en ny grafisk profil, en säljfokuserad strategi för kommunikation samt nya värdeord och begrepp i en gemensam process med kunden.

- Vi får allt oftare uppdrag där vi både tar fram koncept och design samt implementerar det rent tekniskt. Det är en effekt av vår stora bredd, där vi kombinerar avancerad utvecklingskompetens med de bästa och mest innovativa kreatörerna. Elektroautomatik har enbart fått positiv respons på sin nya digitala närvaro och det gör oss stolta och glada, säger Jerker Lindstén på HiQ i Göteborg.

- Mobilitet och digitalisering påverkar våra kunders vardag mer än någonsin tidigare och vi jobbar med dessa områden på alla nivåer i våra kunders verksamheter. Vår erfarenhet och kunskap gör oss till en självklar partner för företag som, liksom vi, tror på att använda IT för att förenkla och förbättra, säger HiQs VD och koncernchef Lars Stugemo.

www.elektroautomatik.se


Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
HiQ International
08-588 90 000
Simona Bamerlind

Kontakta oss

Simona Bamerlind
Head of region West / Vice President (VP)
HiQ Sverige
070-183 91 78

HiQ bakom Yamaha Motors första uppkopplade fordon i Europa

HiQ och Yamaha Motor lanserar för första gången en uppkopplad scooter från Yamaha Motor i Europa, som förare kan koppla upp mot appen MyRide. NMAX 125cc och 155cc är Yamaha Motors första iOT-uppkopplade fordon i Europa och starten av en digital upplevelse av scooteråkning. 

– Det känns otroligt spännande för oss på HiQ att vara med och bidra på resan där Yamaha Motors lanserar sitt allra första uppkopplade fordon i Europa, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ bygger interaktiv webb till Anders Wallenstens ungdomsversion av Hälsogåtan

Anders Wallensten har släppt en ungdomsversion av sin framgångsrika bok Hälsogåtan. HiQ utvecklar och designar en interaktiv webbplats som skolor kan använda gratis i deras arbete med boken.

– Det känns både roligt och hedrande att vi på HiQ får jobba med Anders Wallensten och Hälsogåtan. Hälsa, speciellt bland unga, är en viktig fråga som ligger oss varmt om hjärtat, därför har vi skapat den interaktiva webbplatsen för skolor, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ växer på den tyska marknaden – Scandio förvärvar K15t:s konsultenhet

Tech-konsultbolaget HiQ tar nu nästa steg i företagets expansion då man växer på den tyska marknaden. 2021 förvärvade bolaget Scandio, och nu har det blivit dags för Scandio att i sin tur förvärva Atlassian-experten K15t:s konsultenhet. Transaktionen innebär att HiQ och Scandio nu etablerar sig även i Stuttgart.

– Jag är väldigt glad över att kunna hälsa teamen från K15t välkommen till HiQ och Scandio! De kommer att göra Scandio ännu starkare inom digitalisering, men också stärka HiQ som koncern. Det känns fantastiskt att kunna bredda vår expertis inom Atlassians ekosystem och samtidigt få en bättre position på den lokala marknaden, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer