HiQ FÖRENKLAR OCH FÖRBÄTTRAR DREGENS KOMMUNIKATION

I dag lanserar Dregen sin nya hemsida, skapad av HiQ. Som digital partner till rockartisten har HiQ utvecklat en webblösning som tar Dregens digitala kommunikation till nästa nivå.

- Det är alltid lika kul att jobba med HiQ och jag är grymt nöjd med den nya hemsidan. Den är snygg, ren och snabb och funkar i mobilen lika bra som på datorn. Framförallt blir det mycket enklare för mig och mitt team att kommunicera med fans och media, säger Dregen.

- Fokus var att skapa en snabb, flexibel och lättadministrerad lösning. När Dregen sitter på turnébussar runtom i världen så måste det vara smidigt och enkelt för honom att jobba. Det är även därför som det finns en självklar koppling till sociala medier, där ju Dregen är väldigt aktiv, förklarar Peter Lindecrantz Häggström, Informations- och Marknadschef på HiQ.

I dagens digitala värld är en artist så mycket mer än någon som skriver låtar och står på scen. När kanalerna är oändliga krävs en genomarbetad kommunikation för att nå igenom bruset, och Dregen är en av dem som hajat grejen.

- Dregen är en entreprenör och kommunikatör lika mycket som han är en skön profil och musiker, och det känns jättekul att vi skapar något som han har nytta av i sitt yrkesutövande. Sen är ju sidan grymt snygg också och helt i linje med de krav som dagens mobila användare ställer, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

Dregen är en av Sveriges största rockstjärnor. Han var med och grundade Backyard Babies och Hellacopters och har grammisar, hits, grymma skivor och turnéer i bagaget. Under 2013 började en ny resa när han släppte sin första soloskiva och en självbiografi.

Kolla in Dregens nya hemsida: http://dregen.se


Lars Stugemo
Lars Stugemo VD HiQ International 08-588 90 000
Erik Ridman
Erik Ridman Kommunikationschef HiQ 070-750 80 60 08-588 90 000

Hello!

För att kunna besvara din förfrågan sparar HiQ inskickade uppgifter inklusive persondata. För mer information se HiQs Integritetspolicy

Close