- Resebranschen är en spännande marknad och vi är stolta över TUI Nordics förtroende. Vår mobillösning förbättrar vår kunds affär samtidigt som den gör vardagen enklare för medarbetarna runtom i världen, säger Magnus Gudéhn på HiQ.
När reseledarna byter stationering från ett land till ett annat behöver de gå igenom en ansökningsprocess för visum och andra tillstånd. Förfarandet varierar beroende på den ansökandes nationalitet samt vilken den nya destinationen är. Den nya lösningen ger tydliga instruktioner till reseledarna och gör det möjligt för bemanningsansvariga att pusha ut påminnelser samt notiser om regeländringar.
- Behovet av att förbättra kvaliteten och hastigheten i de här processerna har varit stort. Det nya systemet kommer att innebära en stor vinst både administrativt och för våra medarbetare runtom i världen. Eftersom de flesta alltid har med sig sin smartphone, var det självklart att ta fram en mobilanpassad lösning, säger Björn Holmén, ansvarig projektledare, och Heikki Vuorisalo, processansvarig hos TUI Nordic.
- Vi brinner för att förenkla och förbättra och är glada när vi får bidra med vår kompetens och drivkraft. När reseledarna kan göra sitt jobb på ett smidigare och enklare sätt har det förstås en positiv effekt även på resenärernas upplevelse, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.
