Detta kommer att bidra positivt till industrikoncernens affär.
- Digitalt lärande är tidseffektivt och ger en enklare inlärningsprocess. Man får snabbt fram budskapet utan dyrbara lektioner. Samtidigt är lösningen interaktiv och sticker ut visuellt. Vi har lång erfarenhet på området och är glada att kunna hjälpa kunden att få ut mesta möjliga effekt av sin nya plattform, säger Anna Kleine, VD för HiQ Skåne.
Kundens nya plattform är värdebaserad och innehåller riktlinjer och verktyg kring marknadsföring. Målgruppen är alla koncernens anställda, i synnerhet säljare och marknadspersonal. Rent konkret är den digitala träningen uppdelad i tre delar: en del som förklarar fördelarna med värdebaserad kommunikation, en som demonstrerar det nya verktyget och en som lyfter fram hur dessa används i praktiken.
HiQ är en erfaren partner inom området e-learning och levererar digitala inlärningslösningar till bland annat Volvo Cars.
- E-learning blir en allt viktigare del av HiQs erbjudande inom webb & mobilitet. Vi brinner för att förenkla och förbättra människors liv och digitalt lärande är ett lysande sätt att göra det på, säger HiQ Göteborgs VD Jerker Lindstén.
Den världsledande industrikoncernen är verksam i över 40 länder. Huvudkontoret ligger i Sverige.


