HiQ vinner unikt uppdrag för global tillverkare av hemelektronik

HiQ inleder ett nytt samarbete med en global tillverkare av vitvaror och hemelektronik, med skapandet av en innovativ och digitaliserad monter till den välkända internationella konsumentelektronikmässan i Berlin.

Kunden sökte en kreativ partner för att utveckla sin framtida strategi för uppkopplade produkter i våra hem – även känt under begreppet Connected Lifestyle. Företaget behövde dessutom en leverantör som kunde visualisera upplevelsen digitalt och påvisa att visionen är genomförbar.

- Genom att kombinera vårt digitala byråteam med vår tekniska kompetens valdes HiQ som en helhetsleverantör. Vi ser tydligt hur IT-kompetens blivit en viktig faktor när globala varumärken väljer partners för att utveckla kommunikation och marknadsföring. Med vår heltäckande kompetens är vi mycket konkurrenskraftiga, berättar Jerker Lindstén, VD för HiQ Göteborg.

På mässan i Berlin hjälpte HiQ kunden att på ett tydligt och nyskapande sätt presentera varumärket och dess smarta produkter. Branschen ligger i framkant när det gäller teknikutveckling i samhället, med uppkopplade produkter som har förmågan att kommunicera med varandra.

- Traditionellt har kunderna anlitat reklambyråer för den här typen av uppdrag, där byråerna sedan fått lämna över den tekniska delen till en tredje part. Med vår kompetens kan vi ta oss an uppdrag i den här sfären och leverera hela projektet från start till mål. IT och marknadsföring i en allt mer digitaliserad värld är något vi tror starkt på framåt för HiQ, avslutar Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.


Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
HiQ International
08-588 90 000
Simona Bamerlind

Kontakta oss

Simona Bamerlind
Head of region West / Vice President (VP)
HiQ Sverige
070-183 91 78
Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Kommunikationschef
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000

HiQ bakom Yamaha Motors första uppkopplade fordon i Europa

HiQ och Yamaha Motor lanserar för första gången en uppkopplad scooter från Yamaha Motor i Europa, som förare kan koppla upp mot appen MyRide. NMAX 125cc och 155cc är Yamaha Motors första iOT-uppkopplade fordon i Europa och starten av en digital upplevelse av scooteråkning. 

– Det känns otroligt spännande för oss på HiQ att vara med och bidra på resan där Yamaha Motors lanserar sitt allra första uppkopplade fordon i Europa, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ bygger interaktiv webb till Anders Wallenstens ungdomsversion av Hälsogåtan

Anders Wallensten har släppt en ungdomsversion av sin framgångsrika bok Hälsogåtan. HiQ utvecklar och designar en interaktiv webbplats som skolor kan använda gratis i deras arbete med boken.

– Det känns både roligt och hedrande att vi på HiQ får jobba med Anders Wallensten och Hälsogåtan. Hälsa, speciellt bland unga, är en viktig fråga som ligger oss varmt om hjärtat, därför har vi skapat den interaktiva webbplatsen för skolor, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ växer på den tyska marknaden – Scandio förvärvar K15t:s konsultenhet

Tech-konsultbolaget HiQ tar nu nästa steg i företagets expansion då man växer på den tyska marknaden. 2021 förvärvade bolaget Scandio, och nu har det blivit dags för Scandio att i sin tur förvärva Atlassian-experten K15t:s konsultenhet. Transaktionen innebär att HiQ och Scandio nu etablerar sig även i Stuttgart.

– Jag är väldigt glad över att kunna hälsa teamen från K15t välkommen till HiQ och Scandio! De kommer att göra Scandio ännu starkare inom digitalisering, men också stärka HiQ som koncern. Det känns fantastiskt att kunna bredda vår expertis inom Atlassians ekosystem och samtidigt få en bättre position på den lokala marknaden, säger Samuel Skott, CEO på HiQ.

Läs mer