HiQ vinner ytterligare uppdrag hos Volvo Cars

HiQs framgångsrika samarbete med Volvo Cars fortsätter då HiQ hjälpt fordonstillverkaren att skapa en webbaserad supportportal för den populära tjänsten Volvo On Call.

Volvo On Call gör det enkelt för Volvo-föraren att med hjälp av tillhörande mobilapplikation kontrollera och styra viktiga funktioner som bränslenivåer, uppvärmning och upplåsning av bilen. För att göra det enkelt att få svar på sina frågor gällande tjänsten, har HiQ tillsammans med Volvo Cars tagit fram en lättanvänd supportportal.

- Volvo Cars ville ha en modern och tillgänglig lösning för kunder som på nätet söker frågor och svar kring deras tjänster. Efter förstudie och kravanalys har vi designat och implementerat en molnbaserad hjälpsida. Det här är ytterligare ett spännande uppdrag för oss i den innovativa fordonsindustrin, säger Jerker Lindstén, VD för HiQ i Göteborg.

- Intresset för Volvo On Call är mycket stort. Varannan ny Volvo i Sverige är utrustad med Volvo On Call. Med hjälp av lösningen som HiQ tillsammans med Volvo Cars utvecklat, kan vi på ett bättre sätt svara på alla de frågor vi får från användarna av tjänsten, säger Cari Johansson, Connectivity Manager på Volvo Cars.

HiQ har ett starkt erbjudande inom fordonsindustrin på flera olika områden som bland annat Aktiv Säkerhet och Infotainment. I december vann HiQ det prestigefulla priset Volvo Quality Through Excellence Award .

- Vi flyttar ständigt fram positionerna och lyfter skickligt in kompetens vi förvärvat från andra branscher när vi finner lösningar inom till exempel fordonsindustrin. Områden som webb, mobilitet och connectivity är vår hemmaplan och supportportalen för Volvo On Call är ytterligare ett exempel på när vi förenklar människors liv, avslutar HiQs VD och koncernchef Lars Stugemo. 


Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
HiQ International
08-588 90 000
Jerker Lindstén

Kontakta oss

Jerker Lindstén
VD
HiQ Göteborg
076-880 06 00
Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Kommunikationschef
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000

Ingelsta Kalkon väljer HiQ för integration av APSIS One

När Ingelsta Kalkon valde marknadsföringsplattformen APSIS One för automatisering av digital kommunikation var HiQ det naturliga valet för integrationen. HiQ kommer att utveckla och förvalta integrationer till APSIS One baserat på sin egen integrationsplattform Frends.
– Detta är ett väldigt spännande samarbete där APSIS och HiQ sammanfogar sina erbjudanden för att skapa en enkel och värdefull lösning för den gemensam kunden Ingelsta Kalkon, säger Peter Sognefur, försäljningschef på HiQ i Skåne.

Läs mer

HiQ vinnare i Folkhälsomyndighetens upphandling för IT-konsulttjänster

HiQ är en av vinnarna i Folkhälsomyndighetens (FHM) upphandling för IT-konsulttjänster och har tecknat ramavtal för ett samarbete på ett år med möjlighet till förlängning. 

– Verkligen kul att vi vinner detta, och det är extra glädjande att vår expertis inom digitalisering kommer till nytta för en så central myndighet som Folkhälsomyndigheten. Att de har ett viktigt uppdrag har vi alla blivit varse detta år, och vi ser fram emot att hjälpa FHM att fortsätta utveckla och förbättra för befolkningen, säger Sven Ivar Mørch, vd och koncernchef på HiQ.

Läs mer

Sven Ivar Mørch ny vd och koncernchef för HiQ

Sven Ivar Mørch har utsetts till ny vd och koncernchef för HiQ. Sven Ivar Mørch ersätter från och med den 1 december Lars Stugemo som lämnar positionen efter 25 framgångsrika år i bolaget, varav de senaste 20 som vd och koncernchef. 

– Det känns väldigt spännande att bli en del av HiQ och jag har länge varit djupt imponerad av bolagets kompetens och företagskultur. Rätt och slätt så är vi rockstjärnorna på den nordiska konsultmarknaden, och jag är hedrad över att få ta över vd-rollen och leda HiQ i bolagets nästa fas, säger Sven Ivar Mørch.

Läs mer