HiQ FÖRENKLAR FORDONSBESIKTNINGEN HOS DEKRA

Nu ska det bli enklare att besikta sitt fordon, då HiQ bygger ett modernt IT-stödsystem för DEKRA i Sverige. Uppdraget ingår i HiQs satsning på tjänsteproducerande företag.

Stödsytemet som HiQ bygger för DEKRA kommer inte bara göra det enklare att boka tid för besiktning, utan det kommer att göra det enklare för besiktningsteknikerna att få fram information och följa upp ärenden.

-Vi fokuserar på användarvänlighet och kommer bland annat ta fram mobila lösningar så att man på enkelt sätt kan använda läsplattor i besiktningen, säger Bo Ringdahl, VD för HiQ Stockholm.

Det nya systemet effektiviserar i flera led och möjliggör att nå målet på 500 000 årliga besiktningar.

- HiQ hjälper oss att förenkla inför besktingen men också under och efter besiktningen. Vi kommer att ha ett modernt stödsystem vilket skapar bästa värde för oss och våra kunder, säger Erik Larsson, Affärsområdeschef på DEKRA.

- Effektiviseringen för DEKRA är ett riktigt häftigt uppdrag där vi hjälper en av alla våra innovativa kunder att förenkla människors liv, avslutar Lars Stugemo, VD och Koncernchef på HiQ.

DEKRA är en av världens ledande expertorganisationer. Företaget driver för närvarande verksamhet i mer än 50 länder och har över 28 000 anställda. Dekra Group har tre affärsområden, automotive, industri och personal och erbjuder professionella och innovativa tjänster inom områdena fordonsinspektioner, expertbedömningar, internationell skadereglering, konsulttjänster, industriell provning, produktprövning, certifiering, miljöskydd, kvalifikationer, tillfälligt arbete och outsourcing.


Lars Stugemo
Lars Stugemo VD HiQ International 08-588 90 000
Erik Ridman
Erik Ridman Kommunikationschef HiQ 070-750 80 60 08-588 90 000

Hello!

Close