HiQ VINNER MARK I DEN DIGITAL MEDIEVÄRLDEN

I den allt mer digitaliserade medievärlden kommer HiQs långa erfarenhet av att förenkla, förbättra och förändra teknik och affär till sin rätt.

I det nytecknade ramavtalet med ett av Sveriges största TV-bolag möter HiQ den ökade efterfrågan på tjänster som kombinerar internet och mobilitet med medier och underhållning.

- Ett av HiQs många spännande segment är idag medier, spel och underhållning. Allt eftersom medierna utvecklas ställs allt högre krav på tillgänglighet, mobilitet och användarvänlighet. Det är där vi på HiQ kommer in. Vi förenklar, förbättrar och förändrar, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ.

Uppdrag som HiQ den senaste tiden har arbetat med inom området är bland annat att lansera Computer Sweden på iPad, skapandet av ett mediabokningssystem till finska MTV samt utnämnandet till digital partner i nästa års inomhus-EM i friidrott.

Det nyteckande avtalet med ett av Sveriges största TV-bolag gäller en mängd områden och löper fram till och med 2013 med option på förlängning. TV-bolagets Play-tjänst var vid lansering en av den första i sitt slag och håller än idag en ledande position i distribution av TV-kanalernas innehåll till webben.

- Det här är en fantastisk kund att arbeta med och vi är mycket glada att få förtroendet att hjälpa till i arbetet att förenkla och förbättra TV-bolagets tjänster. Det här är en kund som är duktiga på att nyttja den senaste tekniken för att skapa värde för oss tittare, säger Bo Ringdahl, VD HiQ Stockholm.


Lars Stugemo
Lars Stugemo VD HiQ International 08-588 90 000
Erik Ridman
Erik Ridman Kommunikationschef HiQ 070-750 80 60 08-588 90 000

Hello!

För att kunna besvara din förfrågan sparar HiQ inskickade uppgifter inklusive persondata. För mer information se HiQs Integritetspolicy

Close