HiQ och Football Utd lyfter upplevelsen i Fotbolls-EM

Nu har Fotbolls-EM startat till fansens stora glädje. HiQ har skapat en mobilapplikation till Football Utd för att ytterligare höja upplevelsen av matcherna med ett helt nytt socialt spelnätverk inriktat på fotboll.

Tjänsten innebär att man kan dela med sig av sina vadslagningar och även ta del av andras satsningar.

Att mobilitet är här för att stanna är det ingen som tvivlar på. Till exempel görs medieinnehåll tillgängligt i mobila enheter för att kunna möta människors krav på tillgänglighet. Nu hjälper HiQ Football United att göra upplevelsen av EM i fotboll fullständig.

- Det är ett mycket spännande uppdrag som vi har fått av Football United. Vår specialistkunskap och vårt affärskunnande från segmentet medier, spel och underhållning och inte minst vår erfarenhet från idrotts- och evenemangssidan, gör att vi är rätt partner att ta oss an sådana här utmaningar, säger Peter L. Häggström, Marknads- och Informationschef på HiQ.

Dagens Industri liknar tjänsten vid en insynslista på börsen då man ger användarna möjligheten att se hur andra har tippat. När en favorittippare har satsat mer än 100 euro skickas också notiser ut.

- Det finns idag ingen liknande tjänst med speltips på liveodds. Nu kan proffsen dela med sig av sina satsningar. För att se vad de duktiga spelarna satsar på får man betala en summa och vi delar sedan intäkterna med dem. Vi valde HiQ på grund av deras kompetens inom mobilitet och för att de förstod vad vi ville skapa. Vi är mycket nöjda med vårt samarbete, säger Stefan Lundborg, grundare och VD på Football Utd.

HiQ har under året vunnit allt mer mark inom området medier, spel och underhållning. Bland annat ligger bolaget bakom motorsportsstjärnan Richard Göranssons mobila närvaro med live-bilder och gps direkt ner i fansens mobiler samt utvecklingen av appen Matchmode som ger fans och media en helt ny insyn i sportarrangemang. Dessutom är HiQ digital partner för nästa års inomhus-EM i friidrott i Göteborg.

- Den snabba utvecklingen av mobiler och bandbredd gör att den mobila livsstilen nu slår igenom på allvar. Ett tydligt område är idrotten och de möjligheter det skapar för alla oss fans att följa och uppleva idrotten på ett helt nytt sätt, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ.

Ladda ner appen här.


Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Kommunikationschef
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000
Lars Stugemo

Kontakta oss

Lars Stugemo
HiQ International
08-588 90 000

KGK väljer HiQs Frends som integrationsplattform

I en alltmer digitaliserad värld ställs företag även inför digitala utmaningar. Nu vänder sig företaget KGK till HiQ’s Frends som ny integrationsplattformsleverantör för koncernen. Frends ska hjälpa att förenkla och effektivisera för organisationen genom att standardisera integrationer med målet att Frends, förutom API:er, ska bli KGK’s enda integrationslösning.

– Så grymt att Frends växer ännu mer i Sverige och på den svenska marknaden! Jättebra jobbat av teamet och att KGK väljer oss visar på hur integrationsplattformar kan effektivisera för organisationer samtidigt som man i ett tidigt skede ser ROI på sin investering. Kul och Go HiQ! säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.

Läs mer

Magnus Meyer ny styrelseordförande i HiQ

HiQ meddelar idag att Magnus Meyer, nuvarande styrelseledamot, från och med den 21 oktober i år blir styrelseordförande för bolaget. Thomas Hofvenstam, som agerar ordförande idag, kommer att vara kvar i styrelsen som ledamot.

– Jag vill passa på att hälsa Magnus Meyer välkommen som ny styrelseordförande. Magnus anses vara en av Sveriges mest inflytelserika teknikkonsulter och hans gedigna erfarenhet är av stort värde för HiQ, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.

Läs mer

Erik Ridman – ny regionchef för HiQ i Stockholm

Tech-konsulten HiQ tar ytterligare ett steg för att stärka sin position som full-stack partner inom digital transformation.
Erik Ridman, tidigare CMO och kommunikationschef på HiQ utses till ny regionchef för HiQ i Stockholm.

– På HiQ har vi en nästintill unik position i att kunna bygga avancerade system, produkter och tjänster, och på samma gång diskutera digitala strategier, användbarhet och varumärkesförflytting. Erik Ridman kommer med sin bakgrund och erfarenhet inom varumärkesutveckling och rekrytering såväl som lösningar och åtaganden spela en viktig roll i våra fortsatta framgångar. Och med Erik vid spakarna för vår verksamhet i Stockholm kommer vi stärka vår position ytterligare, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.

Läs mer