HiQ förenklar kommunikationen på finska yrkeshögskolan Diaconia

HiQ kommer att tillhandahålla en elektronisk lösning för kommunikation för att förenkla arbetet för skolans anställda, som arbetar över hela Finland. Dessutom gör HiQ om Diaks offentliga webbtjänster.

Diak, ett av Finlands största lärosäten inom socialtjänst, ska förnya sin interna och externa kommunikation med en ny elektronisk arbetsyta och en ny offentlig onlinetjänst. Den nya intranättjänsten effektiviserar personalens dagliga arbete.

- Vi letade efter en heltäckande lösning som, förutom traditionella kommunikations- och informationstjänster, kunde ge vår personal en kanal för effektivt samarbete och verktyg för att bygga nätverk, säger Tommi Kangasaho, Informationschef på Diak.

HiQ ansvarar också för implementeringen av Diaks offentliga onlinetjänst, från bakgrundsresearch till konsulttjänster inom användbarhet.

- En nyckelaspekt i projektet var användarnas upplevelse. Vi ville skapa moderna elektroniska tjänster som är lättanvända och uppmuntrar alla intressegrupper att använda dem. HiQ erbjöd oss rätt expertis i alla faser av projektet. Slutresultatet är en användarorienterad lösning med Diaks utseende och känsla, fortsätter Kangasaho.

- Vi började projektet genom att fokusera på att hitta de mest effektiva lösningarna som skulle vara enklast att använda och underhålla. Vårt mål var att skapa ett modernt verktyg för att förenkla det dagliga arbetet, och en onlinetjänst som skulle uppfylla Diaks behov både idag och i framtiden, säger Jukka Rautio, VD på HiQ Finland.

Diaconia University of Applied Sciences är en privat nationell yrkeshögskola för tillämpad vetenskap. Diak tillhandahåller högklassig utbildning inom socialvård som leder till examen inom socialvård, omsorg, teckenspråkstolkning och myndighetstolkning, samt ett engelskspråkigt examensprogram inom socialvård. Diak har cirka 3 000 elever och 300 heltidsanställda.


Jukka Rautio

Kontakta oss

Jukka Rautio
Country Manager / Senior Vice President (VP)
HiQ Finland
+358 40 827 11 42
Erik Ridman

Kontakta oss

Erik Ridman
Kommunikationschef
HiQ
070-420 00 01
08-588 90 000

Magnus Meyer ny styrelseordförande i HiQ

HiQ meddelar idag att Magnus Meyer, nuvarande styrelseledamot, från och med den 21 oktober i år blir styrelseordförande för bolaget. Thomas Hofvenstam, som agerar ordförande idag, kommer att vara kvar i styrelsen som ledamot.

– Jag vill passa på att hälsa Magnus Meyer välkommen som ny styrelseordförande. Magnus anses vara en av Sveriges mest inflytelserika teknikkonsulter och hans gedigna erfarenhet är av stort värde för HiQ, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.

Läs mer

Erik Ridman – ny regionchef för HiQ i Stockholm

Tech-konsulten HiQ tar ytterligare ett steg för att stärka sin position som full-stack partner inom digital transformation.
Erik Ridman, tidigare CMO och kommunikationschef på HiQ utses till ny regionchef för HiQ i Stockholm.

– På HiQ har vi en nästintill unik position i att kunna bygga avancerade system, produkter och tjänster, och på samma gång diskutera digitala strategier, användbarhet och varumärkesförflytting. Erik Ridman kommer med sin bakgrund och erfarenhet inom varumärkesutveckling och rekrytering såväl som lösningar och åtaganden spela en viktig roll i våra fortsatta framgångar. Och med Erik vid spakarna för vår verksamhet i Stockholm kommer vi stärka vår position ytterligare, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.

Läs mer

HiQ ensam vinnare i upphandling från Försvarsmakten

HiQ vinner upphandling för att förse Försvarsmakten med en helhetslösning för förvaltning och teknisk utveckling av försvarets webbplatser, applikationer och andra digitala medier. HiQ är den enda leverantören som vinner uppdraget. 

–Vi ser fram emot att bidra till försvarets viktiga arbete och digitala utveckling med vårt kunnande och långa erfarenhet inom digitalisering, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ. 

Läs mer