IDÉER

Thoughts of tomorrow, today

IDÉER

Thoughts of tomorrow, today

HiQ hjärta Swop shop

HiQs ambition är att förenkla för människor med hjälp av teknik och kommunikation. Därför är samarbetet med Swop shop en självklarhet. Swop shop, med säte i Malmö, är en butik och mötesplats som gör det möjligt för modeintresserade att på ett hållbart, ekonomiskt och enkelt sätt förnya garderoben. HiQ har nu bidragit till att göra det ännu enklare genom en helt ny digital plattform.

"Reklam har aldrig varit viktigare"

Guldägget, en årlig tävling som reklambyråerna lägger ner hundratals (obetalda) timmar på för att vinna. Snart kommer konsultbolagen helt ta över tävlingen.

Sveriges bästa programmerare utses på HiQ

Mårten Wiman vann HiQ Challenge – den första deltävlingen i Swedish Coding Cup, den helt nya SM-serien i tävlingsprogrammering. Wiman behövde bara en timme på sig att lösa de sex problemen. – Det var en ganska varierande svårighetsgrad på dem, men det kändes bra, sade han efteråt.

Enkelhet - för enkelhets skull

Denna text består av 525 ord. Hur är det relevant? Det är det inte! Eftersom informationen inte hjälper dig som läsare på något sätt. Vad som däremot kan vara till hjälp, är de tre orden nedan:

Är vi tillräckligt agila?

Hon tittar på mig med oroliga ögon och frågar: ⁃ Är vi tillräckligt agila? Det blir tyst i det lilla mötesrummet och jag funderar på ett lagom förnuftigt svar.

Spelteknikens framfart

Teknik från spelbranschen är den mest framträdande trenden 2017 inom simulering och visualisering – det skriver Daniel Johansson från HiQ

Self organized teams

Organizations cannot expect to survive without innovation (Davila 2006). To become and remain innovative requires us to collaborate across borders in order to turn information and knowledge into innovation.

UX - användaren i fokus

Idag pratar alla om vikten av ett användarperspektiv. Men UX- förespråkarna möter fortfarande visst motstånd. HiQ Magazine reder ut konflikten och varför de som inte satsar på UX riskerar att halka efter.

17 personer + 12 nationaliteter = SUCCÉ

När HiQ satte samman ett team av 17 personer från 12 olika länder skapade de i sin tur Sveriges mest använda betaltjänst i mobilen. Det är kanske inte så konstigt att teamet blev så framgångsrikt. Forskning visar nämligen att mångfald främjar kreativiteten.

Hello!

Close